Sense categoria / ODS / Notícia patrocinada

Més viatges i més estacions: què hi ha de nou al Bicing?

Durant el 2026 el servei completarà el seu pla d’ampliació amb 36 noves estacions, 11 de les quals ubicades en barris de muntanya

Aquest 2025 el Bicing té el repte d'aconseguir 20 milions de desplaçaments/Ajuntament de Barcelona
Aquest 2025 el Bicing té el repte d'aconseguir 20 milions de desplaçaments/Ajuntament de Barcelona

Ja formen part del paisatge barceloní i de la rutina de molts ciutadans que les utilitzen per anar i tornar de la feina, estudiar o gaudir del temps lliure. El Bicing, el servei de lloguer de bicicletes públiques de Barcelona, s’ha consolidat com una peça clau en l’ecosistema de mobilitat de la ciutat. Actualment, més de 166.000 persones són usuàries actives d’aquesta xarxa, que compta amb 557 estacions i una flota de 8.000 bicicletes, 5.000 elèctriques i 3.000 de mecàniques.

Ara, per tal de millorar la cobertura territorial i garantir una mobilitat més equitativa, el Bicing ha posat en marxa 30 noves estacions, vuit de les quals s’han instal·lat en barris de muntanya com Sarrià, Sant Gervasi i Horta-Guinardó. Aquest reforç, forma part de la fase final del pla d’ampliació del servei, que es completarà al llarg del 2026, amb 36 noves estacions que arribaran a un total de 76 a final d’any.

Aquest desplegament respon a un increment sostingut de la demanda, i a una voluntat de repartir les estacions de manera equilibrada a tots els districtes. De fet, des que el Bicing es va renovar el 2019, el servei ha crescut gairebé un 70% en el nombre d’usuaris, i compta amb més de 100 milions de viatges acumulats.

Aquest 2025, el Bicing té un nou repte: aconseguir els 20 milions de desplaçaments anuals, un 5% més que l’any 2024. 

L’èxit del Bicing

El gener del 2007, l’alcalde Jordi Hereu donava les primeres voltes simbòliques a dalt d’una bicicleta de color blau com a pas previ a la inauguració oficial del Bicing. Dos mesos més tard, s’estrenava el servei de bicicleta pública amb 200 unitats, repartides en 15 estacions. Ja eren bicicletes vermelles, que incloïen el logotip, i que van atraure en un primer moment a més de 350 abonats

Amb només dos mesos, els usuaris van créixer fins a 200.000 persones, un ascens meteòric que va evidenciar alguns problemes del sistema: caiguda de la infraestructura digital, problemes amb els suports per aparcar-les o bicicletes amb desperfectes a causa del seu ús excessiu. 

Amb el temps, el Bicing ha anat corregint els desperfectes del sistema així com millorant les bicicletes i ampliant les estacions. Els usuaris paguen una quota anual i poden utilitzar qualsevol vehicle del parc. Per a desbloquejar-la han d’utilitzar la targeta d’abonat o bé escanejar el QR que té la bicicleta amb l’aplicació mòbil SMOU. Tant el servei, com el telèfon d’incidències, funcionen les 24 hores, 365 dies a l’any.

Les bicicletes del Bicing es reconeixen pel seu color blanc-i-vermell. Estan numerades i tenen un disseny característic per evitar robatoris. Disposen de tres marxes i llums davanteres i posteriors que s’encenen de manera automàtica. 

Ciutats ciclables

T’imagines la quantitat de CO₂ que s’estalvia a Barcelona si els 20 milions de desplaçaments anuals que es fan amb bicicleta es fessin amb vehicles que utilitzen combustibles fòssils? A més de contribuir a la protecció del medi ambient, l’ús de la bici a les ciutats millora la qualitat de vida dels ciutadans: permet fer exercici, redueix la  contaminació acústica, evita embussos de trànsit i comporta un menor cost econòmic.

Ciutats europees com Amsterdam, a Holanda, o Copenhaguen, a Dinamarca, tenen una llarga experiència en l’ús de la bici. De fet, a la capital danesa l’ús de la bici està molt arrelat. Hi ha més de 400 km de carril bici, i més del 50% dels seus habitants la utilitzen com a transport habitual

A casa nostra també podem fer grans desplaçaments amb bicicleta. El servei AMBici permet utilitzar de manera compartida la bicicleta en 15 municipis de l’àrea metropolitana, fent ús de les estacions pont. Circular de Badalona fins a Castelldefels en bici o de Santa Coloma de Gramenet a Sant Boi de Llobregat, ja és possible, convertint el territori en una gran ruta ciclable.

Activitat: Verifica la comprensió

Resum de la privadesa
Junior Report

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

Galetes estrictament necessàries

Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.

Galetes de tercers

Aquest lloc web utilitza Google Analytics i Google Tag Manager per recopilar informació anònima com el nombre de visitants del lloc i les pàgines més visitades.

El mantenir aquesta galeta habilitada ens ajuda a millorar el lloc web.