La música ajuda a desenvolupar habilitats que afavoreixen la capacitat d’aprenentatge
Per Judith Vives
Els últims estudis científics demostren que la música contribueix al desenvolupament d’habilitats que afavoreixen l’aprenentatge dels més petits.
La música ajuda a alliberar dopamina en el cervell, activa el circuit cerebral subcortical del sistema limfàtic, produeix estímuls emocionals i millora el funcionament cognitiu.
Tot això permet desenvolupar habilitats personals, socials i cooperatives, a més d’augmentar la creativitat i l’autoestima. Per aquest motiu, els centres educatius haurien d’apostar més per la música.
VII Lamguage Education Forum @TrinityC_L Madrid, with Dr John Iversen delving into music, brain and education @educaCNIIE #languages #plurilingualism pic.twitter.com/zwbwrDhM5j
— Beatriz López Medina (@Beatriz_LMedina) October 25, 2018
Aquestes són les conclusions a què ha arribat el neurocientífic nord-americà John R. Iversen, que recentment ha participat en un esdeveniment organitzat per Trinity College London a Madrid.
“La música potència habilitats cognitives i desenvolupa el cervell dels infants des de molt jovenets”, va explicar Iversen al Language Education Forum.
El neurocientífic va posar com a exemple les habilitats matemàtiques i lingüístiques, la confiança, la memòria, l’autonomia, la creativitat i l’empatia.
Música per impulsar l’educació
Iversen, que és investigador a la Universitat de Califòrnia a San Diego (Estats Units), ha fet un estudi per provar les seves teories.
L’estudi Symphony va mesurar l’estructura del cervell de 200 alumnes de primària durant cinc anys, analitzant les habilitats cognitives emergents. “Hem utilitzat la música com una eina per ajudar a comprendre i influir en el cervell“, ha explicat Iversen.
Els experts han pogut confirmar que la música “toca”, activa i desactiva el cervell. És el que passa, per exemple, quan escoltem una cançó que ens porta records. Estudiant aquestes reaccions es pot observar quines àrees del cervell són estimulades per la música.
CBC ha tenido el honor de participar en el VII Language Education Forum de @TrinityCollege1, en el que se discutió sobre los efectos de la música en el cerebro. Dos interesantes ponencias de John Iversen, PhD en neurociencia, dieron pie a un animado debate.
— Colegios CBC (@ColegiosCBC) October 30, 2018
Per això, Iversen és partidari que les escoles i centres educatius implementin programes d’educació musical, ja que els seus efectes contribuiran a millorar l’aprenentatge en altres àmbits, com el dels idiomes.
En el futur, l’educació podria basar-se en el desenvolupament cerebral per ajudar a cada persona a assolir el seu màxim potencial individual.
Informa’t de tot a Junior Report | Castellano | Català | English