TextHelp facilita l’aprenentatge dels estudiants oferint noves tècniques de lectura i escriptura
Les dificultats en la lectura, la comprensió i l’escriptura de textos són barreres que dificulten el procés d’aprenentatge de molts alumnes.
L’equip de TextHelp, amb 21 anys d’experiència en tecnologies aplicades a l’educació, ha creat aplicacions com Read&Write, Equatio i Fluency Tutor perquè aprendre sigui més fàcil per a tots els estudiants, independentment de les seves circumstàncies.
Òscar Secorún, responsable de TextHelp a Espanya i Amèrica Llatina, ha parlat amb Junior Report.
Les escoles estan preparades per fer el salt digital?
Algunes sí… Però és un salt per passos. El primer requisit és una bona estructura de xarxa i una bona connexió a internet. Sabem perfectament que hi ha moltes despeses a l’educació pública i que algunes instal·lacions són antigues i estan obsoletes. Però per poder avançar, és imprescindible estar connectats al món.
Quin és la situació per als alumnes amb dislèxia i amb problemes de lectura?
Desgraciadament, no estan rebent tota l’ajuda necessària. Les nostres eines són un recurs perquè els alumnes puguin afrontar les dificultats de lectura. No obstant això, és important que l’escola prengui la iniciativa. Apostar per alternar sistemes orals i escrits és una bona mesura.
Com contribueix TextHelp en la integració d’alumnes amb problemes d’aprenentatge?
Intentem que la integració sigui màxima. L’objectiu és que tots tinguin les mateixes oportunitats a l’aula. Per exemple, aprofitant els nostres mitjans per ajudar als nens nouvinguts que no parlen la llengua autòctona. Tenim el cas d’un nen de Síria que no parlava anglès i ara el parla perfectament, després de només dos anys al país.
S’adapta TextHelp a la llengua de cada comunitat?
Quan vaig arribar a Catalunya vaig entendre que les classes eren en català. I al País Basc, en basc. Les aplicacions s’han adaptat a aquesta realitat.
Quines són les vostres perspectives de futur?
Ajudar a més escoles i a més professors a innovar i escoltar. No només perquè tinguin les nostres eines: les noves tecnologies han d’impulsar també un canvi metodològic.
El futur dels nostres nens estarà lligat a la col·laboració, a la creació, al pensament crític, a la comunicació. Facin el que facin, han d’aprendre de tots els camps. Les professions del futur seran totalment horitzontals, així que cal buscar una educació enfocada a aquestes idees de col·laboració, treball en equip, presentació, etc.
Informa’t de tot a Junior Report | Castellà | Català | English