Sara Carmona, ‘influencer’ i ex alumna d’INEFC, utilitza les plataformes digitals per promoure la participació de les dones en grans esdeveniments esportius
Per Mariona Coiduras
Si ets amant de l’esport i de les xarxes socials, segur que et sona el nom Sara Carmona. Amb gairebé 40.000 seguidors a Instagram i més de 7.000 subscriptors a Youtube , aquesta influencer comparteix tots els seus trucs per practicar esport i exercici físic.
No obstant això, la Sara confessa que va començar a les xarxes socials per casualitat: els seus alumnes la van animar a penjar les seves classes i consells en internet i la van assessorar sobre com fer-ho.
“També va ser per una qüestió de necessitat: veia que moltes marques comptaven amb persones que en realitat no havien estudiat ciències de l’esport, mentre que els que sí que havíem estudiat no teníem presència a les xarxes”.
Des de llavors no li ha anat gens malament i combina aquest món amb l’ensenyament, la direcció d’estudis semipresencials d’esports, els entrenaments personals i els esdeveniments en els quals és ‘master trainer’.
https://www.instagram.com/p/BdpInoahK_l/?utm_source=ig_embed
Estudiant d’INEFC
La Sara ho tenia clar des de petita: l’esport era la seva passió i volia dedicar la seva vida i la seva professió a això.
Per això va decidir estudiar CAFE (Ciències de l’Activitat Física i l’Esport) a INEFC, un grau del qual va sortir molt preparada i amb les idees molt clares. “Crec que vaig saber agafar el millor de cada assignatura”, confessa.
https://www.instagram.com/p/Bcb0KCmBy9Y/?utm_source=ig_embed
Molts d’aquests coneixements els va poder aplicar a la MTB Titan Desert by Garmin, una carrera en la qual els participants han d’enfrontar-se al desert, la calor i un recorregut en condicions extremes.
En aquest dur desafiament, la Sara es va proposar liderar a un equip de 29 noies. Gràcies a aquesta iniciativa, la d’aquest any va ser l’edició més femenina de la història de la carrera.
El grup de la Sara va ser un dels principals responsables de l’increment en la participació femenina i va demostrar que les dones tenen les mateixes possibilitats d’acabar una carrera que els homes.
https://www.instagram.com/p/BiU7c6hBxGQ/?utm_source=ig_embed
“La veritat és que va ser tot un èxit. Volíem demostrar que les dones amateurs també podem enfrontar-nos a reptes així. Amb ganes, il·lusió i treball es pot aconseguir qualsevol repte”, explica la Sara.
Una gran responsabilitat
La Sara és conscient del poder de les xarxes socials i assegura que a ella li estan donant resultats molt positius.
Gràcies a la gran difusió d’aquestes plataformes, cada vegada més noies s’animen a practicar esport i a realitzar activitat física: “Som un moviment social, reivindiquem l’esport femení, ens ajudem les unes a les altres i motivem a altres noies a fer esport”.
https://www.instagram.com/p/BiXg_9whQHh/?utm_source=ig_embed
Quan estudiava el grau universitari, aquesta influencer no imaginava que les xarxes socials serien una part tan important de la seva vida professional.
Per la Sara, la formació acadèmica és essencial i cal aprendre de tots els àmbits per estar al dia. “L’esport és una feina que mai faltarà i és molt positiu: ajudes a les persones tant a nivell social com en la seva salut… Veig tantes coses positives que no sabria dir per què no estudiar la carrera de CAFE”.
Et convidem a donar un tomb per les seves xarxes socials i deixar-te contagiar pel positivisme dels seus “Arriba!”. Et sorprendrà!
Informa’t de tot a Junior Report | Castellà | Català | English