Situació d'Aprenentatge
Els colors i les emocions en el fotoperiodisme
En aquesta situació d'aprenentatge l’alumnat explorarà com s’utilitzen els colors a les imatges fotoperiodístiques i quin impacte tenen en la seva percepció i confiança com a lectors. Després de treballar en grups i debatre en classe, produiran un vídeo resumint els coneixements adquirits i les reflexions, amb l’objectiu de millorar l’alfabetització visual i fomentar una lectura crítica de les notícies. L’activitat inclou una anàlisi de la composició i els colors de diverses imatges segons el context i propòsit de la notícia, seguit d’un debat col·lectiu per extreure conclusions sobre l’ús del color en l’actualitat.
Característiques:
- Competència Clau: Personal, social i d'aprendre a aprendre
- Curs escolar: Batxillerat
- Durada: 7 hores
- Estat: En obert
- Format: Fotografia
- Gènere Periodístic: Reportatge
- Nivell Competencial: Mig
- Nivell d\'impactee: Comunitat
- Temàtica: Salut mental, Art, Junior Report RED
- Tipus de recurs: Situació d'Aprenentatge
Unitats Didàctiques relacionades
En col·laboració:
Fundació MAPFRE
Fundació MAPFRE
En col·laboració:
Federació Catalana d'Autisme
Federació Catalana d'Autisme
En col·laboració:
ITA Salud Mental
ITA Salud Mental