Per Cristina Sala
Escriure les teves redaccions com si fossin una conversa amb els professors pot marcar la diferència
Escriure redaccions sobre Geografia, Filosofia, Història –o qualsevol que sigui l’assignatura que menys ens agrada– pot ser molt avorrit. Sovint sembla que només estem repetint allò que diuen els llibres de text –o Viquipèdia– sense aportar res nou.
Segur que alguna vegada has pensat: “Qui llegirà això?”. Doncs ni més ni menys que les persones de les quals depèn que aprovem el curs: els nostres professors.
Però… has pensat que per a ells també pot ser avorrit llegir els treballs de tota la classe si tots diuen el mateix?
Més enllà del contingut, una mica de creativitat t’ajudarà a destacar i farà que els teus treballs siguin més entretinguts, tant per a tu com per als teus professors.
Què és l’escriptura creativa?
“L’escriptura creativa busca despertar les emocions del lector”, explica Chris Solbe, copywriter de Texthelp. Això no significa fer que els lectors riguin o plorin, sinó despertar el seu interès per allò que escrius.
“No es tracta simplement d’explicar els fets, sinó de presentar-los de manera que produeixin un vincle emocional amb el lector”, afirma Chris, qui aconsella plantejar els treballs de classe com si fossin una conversa amb els nostres professors.
Pensar en què els interessa, què esperen de tu, buscar un títol cridaner i mostrar les teves pròpies emocions mitjançant adjectius i recursos creatius pot marcar la diferència entre una redacció més… o un treball de 10!
Creativitat i xarxes socials
Per transformar els nostres treballs en texts creatius no és necessari convertir-los en històries de ficció. L’escriptura creativa està a tot arreu: diaris, anuncis, discursos, posts a les Xarxes Socials…
Vivim envoltats de missatges que busquen captar la nostra atenció mitjançant fórmules originals i imaginatives. Plataformes com Instagram, Facebook o Snapchat ens ofereixen un espai de creativitat personal.
Com explica Chris, les Xarxes Socials són “el principal canal de creació literària per a la majoria dels joves”.
Cada cop que compartim una story estem explicant una part del nostre dia a dia d’una manera creativa i interessant per al nostre públic: els nostres amics. Traslladar aquesta habilitat als nostres treballs de classe és només una qüestió de pràctica.
Començar a pensar en els nostres professors com amics a qui els expliquem la Revolució Francesa o El mite de la caverna de Plató pot ser el primer pas per convertir els nostres treballs en vertaderes peces creatives.
Informa’t de tot a Junior Report.