Els centres educatius guanyadors del programa Beques RED 2022-2024 crearan la seva propia revista digital pels propers dos cursos escolars
El Col·legi Sagrat Cor el Vendrell (Tarragona), l’IE Mar Mediterrània (Mataró), l’Institut Guindàvols (Lleida), l’Institut Andrés de Vandelvira (Albacete), l’INS Joan Mercader (Igualada), l’Institut Nou Barris (Barcelona) i el Colegio La Anunciata (Saragossa) són els centres educatius guanyadors del programa Beques RED 2022-2024.
Aquests 6 centres educatius crearan el seu propi mitjà de comunicació, dirigit, redactat i gestionat per l’alumnat, i se sumaran així a la xarxa de diaris escolars del projecte Revista Escolar Digital (RED). També comptaran amb el disseny de la seva pròpia capçalera digital, el pla de treball i d’activitats i la tutorització i assessorament d’un periodista professional durant els dos propers cursos escolars.
La incorporació d’aquests centres educatius a la xarxa de diaris escolars és resultat del compromís de diverses entitats i empreses que aposten pel foment del pensament crític i per reforçar projectes d’educació mediàtica. Acer for Education, l’escola de disseny LCI Barcelona, Cruïlla SM, ITA Salud Mental, Essity, ITA Salut Mental i l’escola de producció musical Microfusa donen suport al programa Beques RED 2022-2024 que té com a objectiu facilitar l’adhesió d’escoles i instituts amb dificultats econòmiques.
La veu dels estudiants
La Martina Puig, alumna del Col·legi Sant Miquel dels Sants (Vic), assegura que tornaria a participar a la seva revista escolar STM Report perquè ha pogut desenvolupar les seves aptituds de reacció en tenir l’oportunitat d’escriure molts articles. “Ha estat una bona oportunitat per conèixer el món periodístic i també el laboral”, comenta Puig.
I és que posar en pràctica els diferents gèneres i formats periodístics, així com fomentar el pensament crític i treballar en equip són alguns dels objectius que persegueix el projecte Revista Escolar Digital (RED), que aquest any suma més de 90 centres educatius i prop de 5.000 redactors i redactores de diferents localitats, territoris i països.