Google ha desenvolupat més de 250 serveis, aplicacions i productes per a milions d’usuaris arreu del món
Tots coneixem Google gràcies al seu cercador: Google.com es la pàgina web més visitada del món i la que es carrega més ràpidament de tota la xarxa.
Tot i així, i malgrat que el motor de cerca va ser l’origen de la companyia i encara n’és el producte estrella, Google és molt més que un cercador d’internet.
Durant els vint anys que han passat des del seu naixement, la companyia ha desenvolupat centenars de productes que usen milions de persones cada dia a tot el món.
Milers de milions d’usuaris
Google té una desena de productes que utilitzen més de mil milions d’usuaris. Són les eines de Google més conegudes, com el servei de correu electrònic Gmail, l’aplicació de mapes i de carrers Google Maps o el navegador d’internet Google Chrome.
Una altra de les aplicacions més conegudes de Google és el traductor. Prop de 500 milions de persones utilitzen cada dia Google Translate, una aplicació que permet traduir textos en més de 100 idiomes.
https://www.instagram.com/p/BnUaxpun4xY/?utm_source=ig_embed
En grups d’estudi i treball, les plataformes Google Drive, Docs, Slides i Sheets són molt populars, ja que permeten treballar sobre un mateix document des de diferents ordinadors alhora.
Google també s’ha atrevit a desenvolupar aplicacions per a mòbils, amb apps de missatgeria com Allo, la xarxa social Google+ i versions per descarregar de serveis online com Photos o Calendar. Totes es poden descarregar a la botiga Google Play.
YouTube, la joia de la corona
Després del cercador d’internet, el producte de Google amb més usuaris és la plataforma de vídeos YouTube.
Google va comprar la plataforma el 2006 i, des d’aleshores, YouTube s’ha convertit en el nou cercador de referència, especialment per a les generacions més joves.
YouTube is now the 2nd Largest search engine after Google! You know what that means! Make sure your business is using it. #sociamedia pic.twitter.com/xBiEwoIe66
— SPC Marine Marketing (@SPCmarine) September 18, 2018
Els anys posteriors a la compra de YouTube, Google va completar la seva presència en el món audiovisual amb el desenvolupament de plataformes com Play, Music i TV.
El 2013 la companyia va treure Chromecast, un dispositiu que es connecta al televisor i permet reproduir el contingut de pàgines web com YouTube i Netflix directament des del mòbil, la tauleta o l’ordinador.
Més enllà de la xarxa
Google no es limita a productes online i software. Els últims anys, la companyia californiana ha tret dispositius com els smartphones Google Pixel i els portàtils Chromebook.
Per a aquests dispositius, la companyia ha desenvolupat un sistema operatiu que a més a més també utilitzen la majoria de mòbils d’altres marques: el sistema Android.
Però no tots els productes Google han tingut tant d’èxit. Per exemple, les ulleres de realitat augmentada Google Glass, el router Google Wi-Fi i diversos rellotges intel·ligents no n’han acabat de tenir.
Alguns dels productes més nous de la marca són l’assistent de veu per a la llar Google Home i les ulleres de realitat virtual DayDream i Google Cardboard. Haurem d’esperar una mica per veure com els rep el públic.
Winter in Wisconsin meets paradise in your Google Daydream View. pic.twitter.com/sDx1SeQr2n
— Made By Google (@madebygoogle) January 18, 2018
Informa’t de tot a Junior Report | Castellano | Català | English