Societat / Economia / Notícia UD

La importància del màrqueting i les vendes

El pla de màrqueting i vendes és l’eina que guia la cooperativa per assolir els seus objectius

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

El pla de màrqueting i vendes és l’eina que guia la cooperativa per assolir els seus objectius

En l’àmbit empresarial, el pla de màrqueting i vendes és el GPS que et guia cap a l’èxit. Què vol dir això? Imagina que tens una idea genial per a un projecte cooperatiu, cosa que realment podria marcar la diferència a la teva comunitat.  I ara, què fas per donar-lo a conèixer? Com aconsegueixes arribar a impactar en persones que puguin estar interessades al teu projecte?

Aquí és on entra en joc el pla de màrqueting i vendes. És bàsicament la teva estratègia per dir-li al món: qui sóc (marca), què faig (missió), com ho faig (proposta de valor) i per què ho faig (propòsit).

Però, per què és tan important?

En primer lloc, per al desenvolupament del pla de màrqueting és essencial establir objectius SMART (realistes i mesurables), alineats amb el propòsit de la teva cooperativa. A quins públics vols arribar? Quantes persones usuàries vols aconseguir aquest any? Quants productes o serveis vols vendre? Establir aquestes metes és essencial per a la definició de les estratègies que permetran mesurar el progrés per a la consecució dels objectius.

En segon lloc, t’ajuda a identificar i entendre la teva audiència. Utilitzant conceptes com l’anàlisi de mercat i el desenvolupament dels diferents públics o buyer persones, pots aprofundir en qui són aquestes persones que podrien estar interessades en allò que fas. Quines són les vostres necessitats, desitjos i preocupacions? Conèixer el teu públic objectiu és clau per poder arribar-hi de manera efectiva.

En tercer lloc, el anàlisi de la competència és crucial. Qui és la teva competència directa o indirecta? Què estan fent? Identificar-los i conèixer-los permet identificar oportunitats i amenaces, i ajustar la teva estratègia en conseqüència.

En quart lloc, el pla de màrqueting i vendes t’ajuda a diferenciar-te. Desenvolupar una proposta de valor clara i convincent és essencial. Què fas perquè la teva cooperativa sigui única i per què algú hauria de triar la teva cooperativa entre altres opcions disponibles? Aquí és on s’identifica el valor diferencial, és a dir, allò que et distingeix de la competència.

Finalment, però no menys important, el pla de màrqueting i vendes és fonamental per al creixement i la sostenibilitat de la teva cooperativa. Això permet ampliar l’impacte social a la comunitat. A més, moltes cooperatives estan compromeses amb la reducció de l’impacte mediambiental, inspirant i promovent un canvi positiu al món.

En resum, el pla de màrqueting i vendes és el full de ruta que impulsa la teva cooperativa cap a la consecució dels objectius, mitjançant la implementació de l’estratègia definida. És la guia i la clau per assolir els objectius establerts.

Aquest article forma part d’un curs sobre Economia social. Consulta’l aquí. Més informació a la web d’ESCA

Resum de la privadesa
Junior Report

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

Galetes estrictament necessàries

Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.

Galetes de tercers

Aquest lloc web utilitza Google Analytics per recopilar informació anònima com el nombre de visitants del lloc i les pàgines més visitades.

El mantenir aquesta galeta habilitada ens ajuda a millorar el lloc web.

Galetes addicionals

Aquest web utilitza les següents galetes addicionals:

(Indica aquí les galetes que esteu utilitzant a la web.)