Aquests professionals s’encarreguen d’assessorar en temes d’imatge i posicionament en xarxes
Per Judith Vives
Si ets dels que gaudeixen anant de compres, potser has pensat que ‘encantaria ser ‘personal shopper‘. No obstant això, anar de botiga en botiga triant modelets no és l’única cosa que fan aquests professionals.
Darrere d’aquest nom s’amaga un professional amb gran demanda i molta responsabilitat, ja que el personal shopper s’encarrega d’assessorar en la creació de la nostra identitat personal.
En el món d’avui, la imatge té un gran poder. En aquest sentit, un personal shopper pot ajudar-nos a trobar l’estilisme que ens defineixi, per oferir una imatge que respongui a la nostra personalitat i que ens ajudi a aconseguir els nostres objectius professionals i personals.
https://www.youtube.com/watch?v=g3QndhDs3Ww
Per aquesta raó, la figura del personal shopper s’ha convertit en una professió molt demandada per empreses, famosos i personalitats públiques.
Ja sigui per falta de temps o per no tenir habilitats estètiques, cada vegada més persones recorren a aquesta figura. Quantes vegades has pensat que et aniria molt bé algú que tajudés a triar la indumentària perfecta per a una entrevista de feina? És només un exemple del que un personal shopper pot fer per nosaltres.
Crear càpsules d’armari
Estel Vilaseca, responsable de l’àrea de moda de LCI Barcelona, explica que les tasques d’un personal shopper van des de l’assessorament personal en imatge i estil fins a la creació de càpsules d’armari. Per això, de vegades es parla de ‘personal stylist’ o de ‘coach d’estil‘ per referir-se a la mateixa figura.
L’èxit de professionals com Marie Kondo, que ens ajuda a ordenar la casa i prescindir de tot allò que és innecessari, demostra que un personal shopper pot ser de gran utilitat a l’hora de netejar el nostre armari.
Tal com apunta Vilaseca, el nostre armari hauria de mantenir un equilibri i un personal shopper ens pot ajudar a trobar-lo. “Dissenya com ha de ser el teu armari, el que hi falta i el que es pot descartar o quines noves peces podries explorar”, explica.
La persona que vulgui convertir-se en personal shopper ha de reunir una sèrie de requisits. El primer és que tingui sensibilitat cap a la moda i estigui obert a les noves tendències. En aquest sentit, es tracta d’una professió amb un alt grau de vocació.
També ha de mostrar certa assertivitat i tenir una mica de psicologia per entendre els gustos i necessitats del client. Tal com explica l’assessora d’imatge Sílvia Foz: “Cal conèixer el client i ajudar-lo a descobrir-se a sí mateix”.
A més, haurà de ser capaç de gestionar pressupostos i mantenir la confidencialitat dels clients.
https://www.instagram.com/p/Bsh3S2hFmDs/?utm_source=ig_embed
Per tots aquests motius, per ser personal shopper és imprescindible formar-se i adquirir coneixements i habilitats específics. Consulta tota la informació sobre els cursos que s’ofereixen a LCI Barcelona.
Informa’t de tot a Junior Report | Castellano | Català | English