Les grans tempestes obliguen a desviar i cancel·lar milers de vols
Els vents provocats per un huracà són molt violents: poden arribar a velocitats de gairebé 300 quilòmetres per hora. Això afecta l’espai aeri de la zona de l’huracà, ja que els avions no poden volar amb vents tan forts.
Quan és possible, les companyies busquen una ruta alternativa per desviar els avions. Però moltes vegades no poden recol·locar-los a tots i han de cancel·lar milers de vols.
Per exemple, durant el pas de l’huracà Harvey per Houston es van cancel·lar més d’11.000 vols. També es calcula que els vols cancel·lats per culpa de l’huracà Irma van provocar unes pèrdues econòmiques de 400 milions d’euros.
The aviation effects of #Irma still widespread. Noon ET today vs last Monday.
🗺 https://t.co/4VxkxKSDRn pic.twitter.com/nyWF5g3ci6
— Flightradar24 (@flightradar24) September 11, 2017
Grans evacuacions amb avió
Tanmateix, abans que arribi un huracà, els avions tenen un paper clau en l’evacuació de les zones per on passarà la tempesta.
Companyies com Delta o American Airlines van oferir milers de seients molt barats per evacuar Florida abans que arribés l’Irma. Altres aerolínies que normalment no volen en aquesta regió van enviar avions per poder recollir més gent.
A més, a les companyies també els interessa treure els avions de la zona de l’huracà. Si es queden a terra durant la tempesta poden danyar-se i quedar inutilitzats.
Another screenshot of the Cessna 172 mass exodus by Embry–Riddle Aeronautical University from Daytona Beach to Auburn#HurricaneIrma pic.twitter.com/ZWyDLY1cb1
— Flightradar24 (@flightradar24) September 9, 2017
Volant dins d’un huracà
En realitat, un avió comercial vola a una altitud de creuer molt més alta que un huracà. De fet, podria sobrevolar la tempesta sense cap problema. Però les aerolínies prefereixen evitar riscos: si l’avió patís un contratemps que l’obligués a descendir, la situació seria molt perillosa.
Malgrat això, de tant en tant hi ha excepcions. Durant l’Irma, un vol de Delta Airlines va enlairar-se de San Juan (Puerto Rico) amb vents de més de 60 km/h. La companyia no volia deixar l’avió en aquest aeroport i després d’un estudi molt detallat va decidir que era segur volar.
Segons els passatgers, va haver-hi moltes turbulències durant l’enlairament i els primers minuts de vol, fins que l’avió va superar l’altura de l’huracà.
Informa’t de tot a Junior Report | Castellano | Català | English