Manel Trenchs utilitza les noves tecnologies per a ensenyar història de l’art als seus alumnes
Per Anna Lladó
Segur que els estudiants de Manel Trenchs, professor de l’Escola Pia Santa Anna de Mataró, recordaran el Mannequin Challenge sobre art que van fer el curs passat.
Cada alumne, o grup d’alumnes, va representar alguna de les obres més famoses de la història de l’art. Va ser una manera divertida i molt original d’estudiar el treball d’artistes com ara Miquel Àngel, Rubens, Munch o Klimt.
És una de les iniciatives innovadores de Manel Trenchs, vuitè millor professor de secundària i batxillerat a Espanya.
Trenchs fa servir la tecnologia i les xarxes socials per a transmetre l’art, no només als alumnes sinó a tot aquell que hi estigui interessat. A banda de les classes, penja a internet tota mena de continguts i activitats, als quals es pot accedir en qualsevol moment.
Utilitzar aquest tipus de recursos educatius és positiu, ja que “els estudiants estan més motivats i amb més ganes d’aprendre”. A més, aquest interès es reflecteix en les bones notes, reconeix.
Cada cop més, les escoles incorporen la tecnologia a l’aula. Els professors no dubten a fer servir eines digitals per a millorar l’ensenyament; des d’aplicacions com ara Remind, una mena de Whatsapp entre mestres i alumnes, a d’altres més específiques per a millorar la lectura i l’escriptura com Read&Write, de Text Help.
Tot va començar amb la Venus de Willendorf
Ara fa set anys, Manel Trenchs estava sopant amb uns amics quan, enmig de la conversa, es va esmentar la Venus de Willendorf, una petita escultura del paleolític que data entre 28.000 y 25.000 a.C, desconeguda per a la majoria.
Per a donar a conèixer l’obra, Trenchs va fer un vídeo, que també va mostrar als seus alumnes. Tots es van quedar amb ganes de més. I així va ser com va començar a educar a través de la tecnologia.
Avui dia és l’únic mestre de Catalunya que té el títol de Google Innovator. “Convertir-se en un professor que fa servir les noves tecnologies a l’aula ha estat més un procés que una decisió”, admet.
Abans, veure mòbils a classe li provocava més problemes i maldecaps que cap altra cosa. Ara creu que són una eina essencial per a l’educació, ja que formen part del llenguatge dels alumnes.
Informa’t de tot a Junior Report | Castellà | Català | English