9 octubre 2024
spot_img
9 octubre 2024

Fer arribar el producte al teu públic objectiu

Com t’has d’adaptar a les necessitats i demandes dels teus clients

La clau de l’èxit de qualsevol producte o servei es basa en la capacitat per arribar realment al teu públic objectiu.

I què és el públic objectiu?

El públic objectiu, també conegut com audiència objectiu o target, es refereix al grup específic de persones a qui s’adreça el producte o servei, en aquest cas de l’àmbit cooperatiu. 

Aquest grup de persones comparteixen característiques demogràfiques, socioeconòmiques, psicogràfiques o conductuals que els fan més propensos a estar interessats en allò que tens per oferir.

Algunes de les pautes a tenir en compte per fer arribar el nostre producte al públic objectiu són:  

  • Conèixer el teu públic objectiu: no tothom necessitarà o valorar el nostre producte o servei. I abans de fer qualsevol acció és important comprendre a qui ens dirigim. Per això és necessari definir un perfil de buyer persona que ens ajudi a entendre i connectar amb el nostre client ideal. 

El buyer persona és una representació semi fictícia del teu client ideal, per poder definir-ho. Un estudi de mercat ens permetrà identificar i elaborar aquest perfil tenint en compte, entre d’altres, les característiques demogràfiques, sexe, edat, estatus social, nivell formatiu, comportaments de compra, interessos, preferències i desafiaments.

  • Definir el missatge: invertir temps i recursos en la definició del nostre missatge ens ajudarà a maximitzar limpacte de les nostres iniciatives comunicatives i comercials per assolir els nostres objectius eficaçment.

Un missatge clar i coherent, que defineixi qui som, allò que fem i quina és la nostra proposta de valor, és un component essencial de qualsevol estratègia de màrqueting efectiva. Ens ajudarà a comunicar-nos amb el nostre públic, generar connexions emocionals significatives, diferenciar-nos de la competència i construir confiança i credibilitat amb la nostra marca. 

  • Comunicació efectiva, gràcies al fet d’analitzar i conèixer el nostre públic objectiu, serà més fàcil seleccionar els canals que millor s’alineen amb les preferències de consum de contingut i que plataformes i mitjans de comunicació utilitzen amb més freqüència. Aquesta comprensió ens permetrà adreçar-nos-hi de manera més efectiva i, per tant, millorar significativament l’impacte i l’efectivitat de les nostres iniciatives de màrqueting i comunicació.

Ja sigui a través de xarxes socials, correu electrònic, publicitat en línia o en mitjans tradicionals com premsa escrita, ràdio o televisió, o realitzant esdeveniments. La idea és transmetre missatges clars i persuasius que destaquin els beneficis i les característiques del teu producte o servei. Sempre, és clar, adaptat al canal que utilitzarem.

  • Desenvolupa una estratègia, que et permeti establir uns objectius clars i plasmar quines accions es desenvoluparan, calendaritzar-les en el temps, plasmar quins recursos necessitarem: temps, inversió econòmica, personal implicat i qualsevol altre recurs a tenir en compte. 

Una estratègia de comunicació efectiva amb un enfocament centrat en el client implica comprendre la nostra audiència, establir objectius clars, seleccionar els canals adequats, definir un missatge convincent, crear contingut rellevant, fomentar la interacció, mantenir la coherència i l’autenticitat, i mesurar i avaluar els resultats de les accions implementades.

Tenir en compte aquests aspectes ens permetrà connectar de manera significativa amb el nostre públic objectiu i assolir els nostres objectius de negoci.

Colaboració de Konexiona

Agència cooperativa de serveis de màrqueting, comunicació i organització d´esdeveniments amb un enfocament social i responsable.

www.konexiona.com

Aquest article forma part d’un curs sobre Economia social. Consulta’l aquí. Més informació a la web d’ESCA

Últimes notícies

-Contingut patrocinat -