19 abril 2024
spot_img
19 abril 2024

Quan el professor és un holograma

Les noves tecnologies permeten viatjar al passat i submergir-se en la realitat virtual perquè aprendre sigui un procés fascinant

Els continus avenços tecnològics influeixen en les diferents maneres d’ensenyar i aprendre. La tecnologia, per tant, ha esdevingut un ajut indispensable tant per als professors com per als alumnes: tauletes, pissarres digitals i fins i tot impressores 3D

La innovació no s’atura i els anys vinents veurem arribar noves tecnologies educatives com els avatars de personatges històrics que explicaran la lliçó d’història en directe, els recursos basats en la robòtica i les aplicacions de realitat virtual (RV) i realitat augmentada (RA).

 

Avatars, professors d’holograma

Tenir Joanot Martorell com a professor de literatura o Albert Einstein per impartir les classes de física pot ser una realitat per als estudiants d’avui gràcies als avatars digitals (AD).

Es tracta de projeccions o hologrames que els docents podran crear per ensenyar d’una manera divertida i més interactiva que aconsegueixi implicar els estudiants i promoure la participació a classe.

Hi ha universitats que ja fan servir aquest mètode, tot i que no pas amb personatges històrics: senzillament és un recurs perquè un professor pugui impartir classe en uns quants llocs alhora.

 

RV i RA: submergir-se en el coneixement

La realitat augmentada (RA) consisteix a integrar o superposar contingut digital en l’entorn real. Gràcies als mòbils i tauletes, aquesta tecnologia com més va més popular és a les aules, ja que permet aprofundir en els coneixements i tornar-los més atractius.

D’altra banda, la realitat virtual (RV) permet crear realitats que no existeixen però que es poden visualitzar gràcies a dispositius com les ulleres RV. Sense sortir de la classe, aquesta tecnologia col·loca l’estudiant en condicions i escenaris simulats de situacions factibles.

La creativitat d’aquesta tecnologia i la seva capacitat per provocar noves experiències promouen una nova manera d’aprendre. Si es combinen la RA i la RV sorgeix la Realitat Mixta, que permet interactuar en entorns virtuals i fins i tot parlar amb els hologrames!

 

Un món de robots

La robòtica és una branca de l’enginyeria que estudia el desenvolupament i les possibles aplicacions dels robots. En l’actualitat, els robots són cada cop més presents en les nostres vides.

Per això, en un futur pròxim, la robòtica serà una part indispensable de l’educació: aprendre a programar i desenvolupar nous models de robots que permetin reduir la càrrega de treball de les persones i millorar-ne la qualitat de vida.

Molts centres han adoptat la robòtica educativa en els seus programes educatius per promoure la tecnologia entre els més joves.

 

Intel·ligència artificial per promoure l’aprenentatge

En el camp de l’analítica, la tecnologia ens pot ajudar a identificar tendències en l’educació: quines assignatures són les preferides pels alumnes, en quines treuen pitjors notes, quines suposen una càrrega de treball més alta…

La Intel·ligència Artificial (IA) és una branca de la informàtica dedicada a crear programes informàtics que reprodueixen la ment humana. En aquest cas, la IA pot ajudar a processar les dades de milers d’escoles, classes o alumnes en molt poc temps.

Això permetria detectar possibles riscos d’abandonament o baix rendiment dels estudiants i actuar per revertir la tendència.

Junior Report impulsa una xarxa de Revistes Escolars Digitals gestionades per alumnes de secundària. Informa’t sobre el projecte aquí.

Últimes notícies

-Contingut patrocinat -