Els colors i les emocions en el fotoperiodisme
En aquesta situació d'aprenentatge l’alumnat explorarà com s’utilitzen els colors a les imatges fotoperiodístiques i quin impacte tenen en la seva percepció i confiança com a lectors. Després de treballar en grups i debatre en classe, produiran un vídeo resumint els coneixements adquirits i les reflexions, amb l’objectiu de millorar l’alfabetització visual i fomentar una lectura crítica de les notícies. L’activitat inclou una anàlisi de la composició i els colors de diverses imatges segons el context i propòsit de la notícia, seguit d’un debat col·lectiu per extreure conclusions sobre l’ús del color en l’actualitat.
Característiques:
- Competència Clau: Personal, social i d'aprendre a aprendre
- Curs escolar: Batxillerat
- Durada: 7 hores
- Estat: En obert
- Format: Fotografia
- Gènere Periodístic: Reportatge
- Nivell Competencial: Mig
- Nivell d\'impactee: Comunitat
- Temàtica: Art, Junior Report RED, Salut mental
- Tipus de recurs: Situació d'Aprenentatge
Projecte Revista Escolar Digital (RED)
Aquesta situació d’aprenentatge forma part del projecte Junior Report RED (Revista Escolar Digital), una xarxa de diaris escolars gestionats per alumnes amb el suport de periodistes professionals. Si ja formes part del projecte, entra a través de la teva revista. Si vols més informació, fes clic aquí o omple el formulari i ens posarem en contacte amb tu.