6 maig 2024
spot_img
6 maig 2024

Super Bowl, més que un esdeveniment esportiu

Els Kansas City Chiefs han guanyat la final del campionat de la National Football League (NFL), un dels esdeveniments més importants als Estats Units

Quatre anys després del triomf dels Kansas City Chiefs sobre els San Francisco 49ers, tots dos equips de la National Football League (NFL) van coincidir aquest cap de setmana a la Super Bowl LVIII, celebrada a Las Vegas. El partit va arribar al final del temps reglamentari amb un empat, però els Chiefs van aconseguir el touchdown decisiu durant la pròrroga.

Els de Kansas City (Missouri) es van convertir en campions, alçant el trofeu per segon any consecutiu. És la primera vegada en 20 anys que un equip de futbol americà aconsegueix tal èxit. Més enllà del joc, l'atenció mediàtica va ser a Taylor Swift, artista que va anar a la final per veure la seva parella, Travis Kelce, jugador de l'equip vencedor.

La Super Bowl és l'esdeveniment final del campionat de la National Football League (NFL) dels Estats Units, on s'enfronten els campions de la Conferència Nacional (NFC) i de la Conferència Americana (AFC).

El partit es disputa cada any el segon diumenge de febrer i segueix les regles estàndard del futbol americà: Quatre quarts de 15 minuts cadascun i, si hi ha empat al final del temps reglamentari, es juguen temps extres (pròrroga) fins que un equip anoti i guanyi el joc.

La Super Bowl és l'esdeveniment esportiu més important i popular als Estats Units. És considerada la competició esportiva d'elit del país, com a Europa pot ser la Lliga de Campions de futbol de la UEFA (Champions League). Moltes persones organitzen festes i reunions per veure el partit amb amics i familiars.

Impacte comercial

Al marge de l'àmbit esportiu, la Super Bowl és una de les transmissions televisives més vistes dels Estats Units: uns 100 milions d'espectadors sintonitzen el partit cada any. Això fa que els espais publicitaris durant l'espectacle siguin molt valuosos per a les empreses.

Les marques aprofiten que hi ha una gran audiència per llançar les campanyes publicitàries més importants. Sovint produeixen anuncis exclusius per a aquest esdeveniment, comptant amb estrelles internacionals. Aquest any han participat grans marques com Doritos, Uber o BMW i celebritats com Arnold Schwarzenegger, Beyoncé i Lionel Messi, entre d'altres.

Aquests anuncis es converteixen en part integral de l’experiència de veure la Super Bowl per a molts espectadors, que esperen amb expectació que surtin els anuncis. Aquests generen titulars en mitjans de comunicació i comentaris a xarxes socials fins i tot una vegada el partit ja ha acabat.

Tot i això, posar una publicitat en aquest esdeveniment és molt car: un anunci de 30 segons costa al voltant de 7 milions de dòlars. Per això les marques es veuen obligades a competir per assegurar-se un forat.

Espectacle de mitja part

L'espectacle de la mitja part (‘Halftime Show’ en anglès) és un altre dels moments més esperats de la Super Bowl. Aquest té lloc durant el temps de descans del partit i s'hi presenta una actuació en directe que sol incloure música, ball i grans efectes especials.

A les actuacions participen artistes molt reconeguts a nivell internacional, que preparen una actuació que sol durar entre 10 i 15 minuts. En els darrers anys, han actuat cantants com The Weeknd, Rihanna, Jennifer Lopez, Lady Gaga, Coldplay i Beyoncé.

Aquest any, l'encarregat de l'espectacle va ser Usher, artista conegut com a “rei del R&B”. Durant la seva actuació va fer un homenatge a Michael Jackson i a la cultura afroamericana, i va pujar a l'escenari Alicia Keys, H.E.R, Ludacris i Lil John per cantar algunes cançons.

L'objectiu d'aquestes actuacions no és només entretenir el públic que està sintonitzant la Super Bowl, sinó també mantenir la seva emoció i entusiasme perquè segueixin veient la resta del partit. 

Treballa l'actualitat a l'aula

Aquest article inclou materials didàctics exclusius per a subscriptors. Descobreix l’activitat que et proposem avui!

Restricted Content
To view this protected content, enter the password below:



Encara no estàs subscrit a Junior Report?

Subscriu-te

Si tu o el teu centre esteu subscrits,
introdueix el perfil de xarxes socials o el teu usuari

Últimes notícies

-Contingut patrocinat -