28 març 2024
spot_img
28 març 2024

Wordle: el joc de moda

El diari ‘The New York Times’ compra aquest popular joc de paraules, un dels més descarregats els últims mesos

El diari The New York Times, un dels més prestigiosos del món, ha comprat Wordle, un joc de paraules que ha aconseguit centenars de milers de descàrregues els últims mesos. L'import exacte de la venda no s’ha fet públic, però sí que se sap que el diari ha pagat una quantitat de set xifres (almenys un milió de dòlars).

Quin és el secret de l'èxit de Wordle? És un joc molt senzill que proposa endevinar una paraula de cinc lletres cada dia. L'usuari té sis oportunitats i ha d'escriure paraules de cinc lletres a l'atzar: si encerta la lletra en la posició corresponent, aquesta queda marcada en verd; si encerta la lletra però no la posició, queda marcada en groc; i si la lletra no forma part de la paraula que cal endevinar, es queda en gris.

El joc està pensat per jugar-hi només una vegada al dia, de manera que es manté l'expectativa i tampoc roba molt de temps. D'altra banda, l'aplicació permet compartir per xarxes socials la graella de colors un cop s’ha endevinat la paraula, és a dir: es mostra la solució a mitges (sense les lletres), i això crea certa competitivitat entre els usuaris.

Fins ara, l'app del joc es pot descarregar de manera gratuïta: en pocs mesos ha rebut més de 300.000 descàrregues. The New York Times l’ha comprat per oferir-lo als seus subscriptors, però de moment mantindrà el joc en obert per a tots els usuaris.

El diari ha comprat la versió original de l'aplicació, que juga amb paraules en anglès, però a internet poden descarregar-se versions del joc en diferents idiomes, fet que ha contribuït a popularitzar-lo més enllà del món anglòfon.

 Un joc creat per amor

L'autor de Wordle és James Wardle, un programador informàtic d'origen britànic que viu a Nova York. De fet, el nom del joc és en si mateix un joc de paraules amb el seu cognom, ja que Wardle és un amant dels mots encreuats.

Durant els mesos més durs de la pandèmia, quan estava confinat a casa, Wardle va començar a idear un joc per regalar a la seva parella, que també és una amant dels jocs de paraules. Van estar jugant a Wordle durant mesos i després el van compartir amb amics i familiars. 

Com que va tenir molt d'èxit entre els seus coneguts, Wardle es va animar a llançar el joc en obert a l'octubre del 2021 i de seguida es va convertir en una de les aplicacions més descarregades. 

Va ser així com va cridar l'atenció del diari The New York Times, que ja té el seu propi joc de paraules en línia: Spelling Bee, en el qual el jugador o jugadora ha de crear el màxim nombre de paraules amb 7 lletres, com fent anagrames. Wardle ha reconegut que és un gran aficionat a aquest joc i als mots encreuats del diumenge, tot una referència entre les pàgines d'entreteniment dels diaris.

El programador ha explicat que un dels motius per vendre el joc ha estat que cada vegada exigeix més manteniment a nivell tècnic, ja que el nombre d'usuaris que es descarreguen l'app ha augmentat de manera notable i això implica haver-ne de millorar l'experiència d'usuari per satisfer-los.

Noves formes de periodisme

The New York Times és un dels diaris més antics i prestigiosos del món. Va ser fundat l’any 1851 i ha guanyat més de 130 Premis Pulitzer, el guardó periodístic més important dels Estats Units. Actualment té més d'un milió de subscriptors digitals a diferents països.

El Times, com es coneix entre els cercles periodístics, és un referent del periodisme rigorós, que destina temps i recursos a treballar la informació i redactar articles que aportin una anàlisi profunda sobre què passa al món. 

Aquesta manera de fer periodisme es contraposa a la desinformació i el periodisme d’“última hora”, que prioritza la velocitat i el fet de ser els primers a publicar abans que investigar els fets. A més, internet i les xarxes socials contribueixen a fer encara més gran aquest oceà de desinformació.

Amb internet, ens hem acostumat a tenir accés a qualsevol mena d'informació de manera gratuïta i instantània. Però el periodisme rigorós i veraç requereix inversió en temps i diners. En aquest sentit, diaris com The New York Times estan llançant campanyes per aconseguir subscriptors que donin suport econòmic a aquest tipus de periodisme. 

Com captar l'atenció d'aquests subscriptors? Per descomptat, oferint continguts de qualitat i convencent-los que la informació és una arma molt poderosa per denunciar injustícies i controlar els governs. Però l'estratègia també passa per oferir entreteniment i continguts com Wordle, un joc divertit i educatiu alhora.

Treballa l'actualitat a l'aula

Aquest article inclou materials didàctics exclusius per a subscriptors. Descobreix l’activitat que et proposem avui!

Restricted Content
To view this protected content, enter the password below:



Encara no estàs subscrit a Junior Report?

Subscriu-te

Si tu o el teu centre esteu subscrits,
introdueix el perfil de xarxes socials o el teu usuari

Últimes notícies

-Contingut patrocinat -