Una parella de Premià de Mar acull un sensesostre durant el confinament
Durant el confinament per causa de la COVID-19, moltes persones es troben al carrer, sense una llar on poder quedar-se. Aquest és el cas de l’Ali, un jove de 23 anys de nacionalitat marroquina, que fa uns anys va decidir venir a viure a Espanya per ajudar econòmicament a la seva família, resident al Sàhara.
El Gerardo i l’Agnese, una parella de Premià de Mar, estaven fent videotrucada amb una seva companya, voluntària a l’associació Barcelona Acull, i ella els hi va explicar la seva preocupació per a l’Ali, “un noi molt amable i molt estudiós, que no tenia on quedar-se durant aquest confinament.”
La parella premianenca, commocionada per la seva història, van decidir acollir-lo en l’estudi on acostumen a rebre amics o familiars que els van a visitar. Aquest es troba apartat de la seva casa, té el seu propi bany, una habitació, i una petita cuina.
Si tenim l’espai, perquè no fer-ho?
-Agnese-
Ells asseguren que des d’un primer moment els hi van parlar molt bé sobre l’Ali, tot i que els hi causava una certa inseguretat el fet de no conèixer-lo anteriorment.
Però totes les seves inseguretats van marxar en conèixer-lo. “La seva arribada va ser molt bona des d’un primer moment. Es va sentir molt agraït i va col·laborar amb moltes tasques de casa.
En principi l’Ali s’havia de quedar fins a finals d’abril, ja que hi havia una amiga de l’Agnese que venia a visitar-los, però a causa del confinament, no va poder anar-hi. Finalment, es quedarà amb ells, almenys mentre duri l’estat d’emergència, o fins que li truquin d’una associació d’acollida de la qual està pendent que l’avisin.
Però l’Ali té una idea molt clara: quan l’estat d’alarma acabi li agradaria tornar un dia a visitar-los per anar amb el seu gos a la platja, ja que els hi ha agafat un gran afecte i mai oblidarà l’estima rebuda per aquesta família.
Article redactat per estudiants d’ESO i redactors del projecte Revista Escolar Digital (RED). RED és una xarxa de diaris dirigits i editats per alumnes
Junior Report impulsa una xarxa de Revistes Escolars Digitals gestionades per alumnes de secundària. Informa’t sobre el projecte aquí.