Una seixantena d’alumnes assisteixen acreditats a una funció de teatre per entrevistar els seus protagonistes i fer una crítica teatral
Una seixantena d’alumnes de diferents escoles de l’Àrea Metropolitana de Barcelona han assistit a la representació amb accés exclusiu de l’obra Barcelona 24h al Teatre Gaudí, un musical per a joves que recrea diferents històries que es creuen a la ciutat de Barcelona.
La funció és una de les activitats programades dins del projecte Revista Escolar Digital (RED) perquè els alumnes que formen part de les diferents capçaleres puguin viure el teatre des de dins, en una iniciativa que reivindica que cultura i educació vagin de la mà.
https://www.instagram.com/p/CI5JUygAwah/
Equipats amb llibretes, telèfons mòbils i tauletes, els redactors de diferents cursos d’ESO i Batxillerat, van assistir a l’espectacle amb una mirada analítica per confeccionar un article per la seva revista escolar. Abans de començar la funció, els redactors van poder presenciar el muntatge de l’escenografia i la preparació prèvia a l’espectacle mentre el director de l’obra, Marc Flynn i el seu autor, Pau Barbarà, van explicar els preparatius i van respondre a les preguntes dels redactors juniors d’una desena de revistes escolars.
Al final de l’obra els redactors van poder compartir escenari amb els actors i actrius per intercanviar opinions i valoracions sobre l’espectacle en un moment en què la cultura està passant més dificultats que mai.
“La jornada va ser una oportunitat única perquè els més joves poguessin conèixer els entramats del teatre i entendre millor la complexitat de crear una obra en un moment delicat per la cultura” afirma Lali Bueno, coordinadora del projecte Revista Escolar Digital.
L’obra va ser molt ben acollida pel públic que es va veure reflectit en escenes quotidianes i preocupacions compartides entre els mes joves com la recerca de pis, les primeres experiències laborals o els primers desenganys amorosos. “Ens ha fet molta il·lusió veure que la sala s’omplia de joves. Volíem aconseguir això, atreure’ls a un gènere amb el qual no sempre connecten”, detalla l’autor de l’obra, Pau Barbarà, qui afegeix que l’espectacle vol interpel·lar “tots aquells que siguin joves i que puguin sentir-s’hi identificats”.
Junior Report GO, un pla d’activitats pels redactors junior
Aquests tipus d’activitats formen part del pla de treball que els alumnes segueixen setmanalment al llarg del curs i que busca fomentar el pensament crític i treballar els diferents gèneres periodístics no només des de l’aula sinó també des d’espais culturals com teatres, cinemes o sales de concerts.
El projecte RED contempla la possibilitat de tractar l’actualitat d’entorn des del punt de vista dels redactors i redactores junior. D’aquesta manera, es pot conèixer quina és la seva realitat, tan a dins del centre educatiu com en el seu barri, la seva ciutat o la seva comarca.
Aquesta és una de les primeres activitats que el projecte RED realitza aquest curs integrant una desena de centres de Barcelona, Badalona, Maresme i el Vallès Oriental.
Junior Report impulsa una xarxa de Revistes Escolars Digitals gestionades per alumnes de secundària. Informa’t sobre el projecte aquí.