23 novembre 2024
spot_img
23 novembre 2024

Els redactors RED participen en la cobertura dels Premis Gaudí

Estudiants de secundària de l’Escola Pia Nostra Senyora i FEDAC Sant Andreu han assistit a la gala per fer la seva crònica multimèdia 

‘Gaudir’ és la paraula que ha marcat la XXII edició dels Premis Gaudí, que reconeixen i posen en valor el cinema català. Els dies que vindran i La hija de un ladrón han estat les produccions més premiades. 

Els dies que vindran ha rebut el premi a Millor pel·lícula, el de Millor protagonista femenina per a Maria Rodríguez Soto i Millor muntatge per a Carlos Marques-Marcet, Óscar de Gispert i Ana Pfaff.

Per la seva banda, La hija de un ladrón s’ha endut el Gaudí a Millor pel·lícula en llengua no catalana, el de Millor direcció per a Belén Funes i el de Millor guió per a Belén Funes i Marçal Cebrian. 

Els altres protagonistes de la nit han estat els alumnes de l’Escola Pia Nostra Senyora i de FEDAC Sant Andreu, que han tingut l’oportunitat d’assistir a la gala del cinema català i fer-ne la cobertura com a periodistes gràcies al projecte Revista Escolar Digital (RED), la xarxa de diaris escolars de Junior Report.

La Paula Garcia, la Princia Casañé, la Meritxell Ibáñez, l’Aísha Maria Targarona, la Clàudia Palacio i el Pau Vernet han pogut entrevistar personalitats del món de l’espectacle com la Júlia Creus, actriu de la sèrie Merlí; la Raquel Riba, il·lustradora que ha creat el personatge reivindicatiu de Lola Vendetta, o Miki Núñez, el cantautor i exconcursant d’Operación Triunfo.

No us perdeu les seves cròniques al FEDAC Sant Andreu Report i al Nostra Senyora Report, els diaris escolars escrits i dirigits pels mateixos estudiants.

https://twitter.com/FedacR/status/1219034279876943872

 

Alumnes periodistes

La iniciativa Revista Escolar Digital (RED), impulsada pel diari per a joves Junior Report, compta amb 37 centres de secundària de Catalunya, Madrid i el País Basc que han creat els seus propis diaris escolars.

L’objectiu del projecte és fomentar el pensament crític i la lectura de premsa entre els més joves. Així, els diferents diaris RED es converteixen en un mitjà d’expressió i d’opinió per als estudiants de secundària.

Les periodistes RED van fer servir la tecnologia ‘mobile journalism’ per fer la cobertura de la gala amb el mòbil. (Junior Report)

D’altra banda, els redactors i redactores RED aprenen a gestionar les xarxes socials del seu diari per difondre’n els continguts. Alhora, el projecte RED esdevé un espai d’interacció entre els centres participants, fet que permet donar una visió més plural dels temes d’actualitat.

La redacció dels diaris RED està formada íntegrament per alumnes de secundària i batxillerat que actualitzen setmanalment els continguts amb l’ajuda del professorat i la coordinació de l’equip de periodistes de Junior Report.

Junior Report promou el pensament crític dels estudiants. Fes-te soci i dona suport al projecte!

Últimes notícies

-Contingut patrocinat -