Un equip de periodistes de Junior Report impartirà tallers a instituts per educar sobre les notícies falses
Educar sobre els mitjans de comunicació, llegir la informació amb una mirada crítica i aprendre a distingir les notícies falses de les reals.
Aquests són alguns dels objectius dels tallers L’Actualitat a l’Aula que imparteix l’equip de Junior Report, un diari per a joves que es va llançar fa un any per explicar els grans temes d’actualitat global.
L’Actualitat a l’Aula comença el tour al setembre i visitarà més de cinquanta instituts a Catalunya i uns altres vint a la comunitat de Madrid.
Els alumnes de l'Institut @plafarreras de #SantCugat s'han convertit en periodistes per un dia.✌️Buscar fonts, contrastar, escriure… un bon exercici per despertar l'esperit crític dels joves! 👀 Com sempre, amb la col·laboració de @texthelp.#JuniorReport #LaVanguardia pic.twitter.com/kgDoApmrxl
— Junior Report (@JuniorReport_) May 28, 2018
En plena era digital, els mitjans de comunicació arriben als joves a través d’internet i les xarxes socials. En aquest context, la informació real es barreja amb notícies falses i no sempre és fàcil diferenciar-les.
“Els joves s’informen a través de les xarxes i reben una allau d’informació falsa. Necessiten eines per poder distingir la informació autèntica de les fake news”, comenta Alba Fernández, cap de redacció de Junior Report.
En aquest sentit, els tallers de Junior Report ensenyen les claus del periodisme a estudiants de l’ESO perquè ells mateixos aprenguin a consumir informació amb esperit crític i el posin en pràctica quan naveguin per la xarxa.
En las #RedesSociales pasamos el rato, publicamos fotos… ¡pero también nos informamos! 😉 Es muy importante saber distinguir las noticias reales de las ‘fake news’! 🛑 Descubre todo lo que puedes aprender del #periodismo con nuestros Talleres en https://t.co/tFGsIDM06h 👈 pic.twitter.com/T8Uky4dO1H
— Junior Report (@JuniorReport_) May 24, 2018
Tallers de periodisme a l’institut
Els tallers de periodisme de Junior Report es divideixen en dues parts: una de pràctica i una altra de teòrica. Durant dues hores, els estudiants de secundària coneixen els principals diaris espanyols, aprenen a contrastar les notícies i debaten sobre els mitjans de comunicació i els seus interessos.
En una segona part del taller, els alumnes redacten les seves pròpies notícies i dissenyen la portada d’un diari.
L’experiència dels tallers es completa amb el projecte de Revistes Escolars Digitals que permet als centres tenir el seu propi diari digital. “Passar a la pràctica i que els joves facin el paper de periodistes és la millor manera de neutralitzar les fake news”, assegura l’equip de Junior Report, l’edició en castellà de la qual es publica a LaVanguardia.com.
Informa’t de tot a Junior Report | Castellano | Català | English