Mèdia / ODS / Notícia blog

‘Fake news’ a l’institut

Els Tallers de Junior Report ensenyen les claus del periodisme i la importància d’obtenir informació autèntica. (Junior Report)

Un equip de periodistes de Junior Report impartirà tallers a instituts per educar sobre les notícies falses

Educar sobre els mitjans de comunicació, llegir la informació amb una mirada crítica i aprendre a distingir les notícies falses de les reals.

Aquests són alguns dels objectius dels tallers L’Actualitat a l’Aula que imparteix l’equip de Junior Report, un diari per a joves que es va llançar fa un any per explicar els grans temes d’actualitat global.

L’Actualitat a l’Aula comença el tour al setembre i visitarà més de cinquanta instituts a Catalunya i uns altres vint a la comunitat de Madrid.

https://twitter.com/juniorreportlv/status/1001071039244316672

En plena era digital, els mitjans de comunicació arriben als joves a través d’internet i les xarxes socials. En aquest context, la informació real es barreja amb notícies falses i no sempre és fàcil diferenciar-les.

“Els joves s’informen a través de les xarxes i reben una allau d’informació falsa. Necessiten eines per poder distingir la informació autèntica de les fake news”, comenta Alba Fernández, cap de redacció de Junior Report.

En aquest sentit, els tallers de Junior Report ensenyen les claus del periodisme a estudiants de l’ESO perquè ells mateixos aprenguin a consumir informació amb esperit crític i el posin en pràctica quan naveguin per la xarxa.

https://twitter.com/juniorreportlv/status/999656068539183106

Tallers de periodisme a l’institut

Els tallers de periodisme de Junior Report es divideixen en dues parts: una de pràctica i una altra de teòrica. Durant dues hores, els estudiants de secundària coneixen els principals diaris espanyols, aprenen a contrastar les notícies i debaten sobre els mitjans de comunicació i els seus interessos.

En una segona part del taller, els alumnes redacten les seves pròpies notícies i dissenyen la portada d’un diari.

L’experiència dels tallers es completa amb el projecte de Revistes Escolars Digitals que permet als centres tenir el seu propi diari digital. “Passar a la pràctica i que els joves facin el paper de periodistes és la millor manera de neutralitzar les fake news”, assegura l’equip de Junior Report, l’edició en castellà de la qual es publica a LaVanguardia.com.

Alumnes de l’IES Francisco de Goya mostren les portades dels seus diaris al taller Actualitat a l’Aula. (Junior Report)

Informa’t de tot a Junior Report | Castellano | Català | English

Resum de la privadesa
Junior Report

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

Galetes estrictament necessàries

Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.

Galetes de tercers

Aquest lloc web utilitza Google Analytics per recopilar informació anònima com el nombre de visitants del lloc i les pàgines més visitades.

El mantenir aquesta galeta habilitada ens ajuda a millorar el lloc web.

Galetes addicionals

Aquest web utilitza les següents galetes addicionals:

(Indica aquí les galetes que esteu utilitzant a la web.)