Els redactors de la Candelera Report entrevisten la saxofonista i autora del llibre pedagògic ‘El Petit Adolf, l’inventor d’instruments’
La Fátima Hidalgo va néixer a l’Ametlla de Mar (Tarragona) el 29 de juliol de 1980. Va iniciar els estudis de música a la mateixa localitat, aconseguint el títol de grau superior al Conservatori Superior de Música del Liceu (Barcelona) amb una qualificació d’excel·lent i el Premi d’Honor de Saxòfon. També va publicar el conte pedagògic “El Petit Adolf, l’inventor d’instruments” amb l’editorial Cultiva Llibres. Actualment en la segona edició
Va estar als conservatoris de música a les classes de saxo de Ulan Bator (Mongòlia) i al sud del Vietnam parlant amb els professors i alumnes, que li van aportar un punt de vista sobre la pedagogia instrumental molt diferent i interessant.
Per quin motiu vas voler dedicar-te a la música? Ve d’algun familiar o amic?
No va ser fins als 21 anys que vaig veure que em volia dedicar a la música, i va ser per un professor del conservatori de Tarragona, que em va escoltar un dia tocar a Amposta en un curs d’estiu i em va dir que si volia fer classes al conservatori de Tarragona. Va ser aleshores quan vaig entrar al conservatori i aquí vaig tenir clar que jo el que volia era tocar.
Què has après amb la teva trajectòria amb la música?
La constància és el més important per la música i per la vida. He aprés que amb treball sempre hi ha una altra oportunitat, he après també a respectar els companys i també he après que sempre hi ha algú millor que tu.
Quins instruments has arribat a tocar durant tota la teva vida?
El saxo, la gralla, la tuba, la percussió, el piano, l’ukelele i la flauta.
Alguna vegada t’ha interesat tocar un altre instrument, a part del saxo?
Professionalment i controlant molt són el saxo i la tuba, perquè a la banda del poble preferia tocar-la abans que el saxo. Estava cada dia treballant amb el saxo i a les classes de llenguatge als petits les millors eines són l’ukelele, la gralla i la percussió, perquè estava amb els castellers i m’agradava tocar-ho.
Quin ha estat el concert que més t’ha agradat?
Un que vaig fer a Barcelona. Era la final d’un concurs i tocava tres obres. Aquell dia jo em sentia molt còmoda tocant i quan vaig acabar vaig notar que ho vaig fer molt bé. Després em van donar el premi i realment em vaig sentir molt bé.
Com et sents al tocar en grup?
És molt còmode per tocar i molt tranquil, ja que la responsabilitat no recau en tu al 100% en un concert.
Una part del teu viatge va ser per veure les diferents cultures de la música o el de l’escriptura?
Va ser per a conèixer com s’ensenya el saxo a altres parts del món. Era una manera d’obrir els ulls a altres coses.
En qui o amb què et vas inspirar per començar a redactar?
Als cursos d’estiu hi havia un any que tenia molts alumnes de 7 anys, llavors jo vaig pensar en fer un conte i explicar d’on havia sortit el saxo, la família del saxo i l’origen. Quan vaig acabar d’escriure la història va ser quan vaig decidir fer un conte.
Quina és la teva autora preferida? Alguna vegada t’has inspirat en ella?
Julia Navarro. M’agrada com relata la història de tots els llibres. Té una història molt fluida i real que et transporta totalment al llibre. No em va inspirar a escriure perquè de fet jo ja tinc molta imaginació.
En què es basen els llibres que has escrit?
És la historia real de la invenció del saxo, amb la diferència que ha estat adaptat per als més xiquets.
Has pensat en escriure un altre llibre? Si has pensat de fer-ne un altre seria del mateix estil?
Sí que ho he pensat. De fet m’agrada molt escriure quan estic nerviosa, és la meva manera de sortir. Normalment tot el que escric ho tinc en una carpeta amb el nom “descans del meu cap”. Sí que vaig pensar en fer un altre llibre, l’únic que ser escriptor és molt difícil. De fet escric, però sols per a mi.
Article escrit per Berta Balfego, Elisa Also, Erenia Pereira, Paulo Lázaro i Nadia Falcón, de la revista Candelera Report, que forma part del projecte Revista Escolar Digital (RED). RED és una xarxa de diaris dirigits i editats per alumnes. Junior Report impulsa una xarxa de Revistes Escolars Digitals gestionades per alumnes de secundària. Informa’t sobre el projecte aquí.