Cultura / Lletres / Notícia no classificada

La imaginació infinita d’Enid Blyton

Enid Blyton va crear desenes de personatges infantils i juvenils que es van fer famosos a tot el món. (Arxiu)

L’escriptora anglesa va escriure més de 700 llibres, entre els quals destaquen les aventures de ‘Els cinc’ i ‘Els Set Secrets’

Aquest any 2018 es commemora el 50 aniversari de la mort de l’escriptora anglesa Enid Blyton.

L’autora de literatura infantil va morir el 28 de novembre de 1968 als 71 anys, convertida en una escriptora molt prolífica: la seva inconfusible signatura està present en més de 700 llibres que s’han traduït a 90 idiomes.

Molts els va escriure des del jardí de la seva casa anomenada Green Hedges (tanques verdes), amb la màquina d’escriure damunt dels seus genolls.

Va passar tota la seva vida envoltada de llibres, perquè des de molt petita li encantava llegir. En un llibre que va publicar sobre la seva manera d’entendre la vida i com escrivia els seus llibres, va explicar d’on li venia la inspiració.

Enid trobava les històries a través de l’ull de la ment: sentia com si tingués una pantalla de cinema al seu cap on podia observar els escenaris, personatges i històries, que després escrivia i convertia en alguna de les seves novel·les.

Les aventures de’ Els Cinc’, una de les sagues més famoses de l’escriptora, segueixen estant en llibreries infantils de tot el món. Enid Blyton va arribar a escriure 21 títols d’aquest grup format per quatre joves i un gos que viuen aventures durant l’estiu.

També viuen un munt d’aventures els protagonistes de ‘Els Set Secrets’. A castells amb passadissos secrets o en illes abandonades, els personatges d’aquesta sèrie de 15 llibres es converteixen en detectius per resoldre misteris.

https://www.instagram.com/p/BAzb42EE4RQ/?utm_source=ig_embed

Una altra de les temàtiques que va abordar als seus llibres van ser els col·legis internats. Les bessones O ‘Sullivan viuen amb les seves amigues a l’internat de Santa Clara i Darrell Rivers comparteix històries al costat de moltes altres adolescents a les Torres de Malory.

Enid Blyton és una de les autores infantils i juvenils més llegida del món, però amb el pas del temps la seva obra també ha obert la porta al debat.

La col·lecció de Els Cinc, per exemple, s’acaba de reeditar amb canvis de vocabulari per esborrar qualsevol rastre de sexisme o racisme. És el que es diu correcció política.

Sigui com sigui a dia d’avui, 50 anys després de la seva mort, els seus llibres se segueixen venent a les llibreries i són una de les lectures preferides a biblioteques de tot el món.

Informa’t de tot a Junior Report Castellano | Català | English

Resum de la privadesa
Junior Report

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

Galetes estrictament necessàries

Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.

Galetes de tercers

Aquest lloc web utilitza Google Analytics per recopilar informació anònima com el nombre de visitants del lloc i les pàgines més visitades.

El mantenir aquesta galeta habilitada ens ajuda a millorar el lloc web.

Galetes addicionals

Aquest web utilitza les següents galetes addicionals:

(Indica aquí les galetes que esteu utilitzant a la web.)