26 desembre 2024
spot_img
26 desembre 2024

El jurat de les beques RED dóna a conèixer els centres finalistes

Els guanyadors, que s’anunciaran el pròxim divendres 1 d’octubre, podran crear la seva pròpia revista escolar digital

Madrid, Màlaga, Barcelona, Lleida, Vitòria… Són només algunes de les ciutats des de les quals s’han enviat candidatures per al programa de Beques RED 2021-2022, l’objectiu del qual és impulsar la creació de diaris escolars en el marc del projecte Revista Escolar Digital (RED), la xarxa de diaris escolars digitals que ja compta amb la participació de més de 70 centres educatius.

El jurat, format per periodistes de Junior Report, docents i representants de les entitats col·laboradores de les beques, ha valorat molt positivament les candidatures rebudes i remarca l’interès amb el qual els centres educatius han preparat cadascuna de les propostes. “Es nota que hi ha un interès real per part de la direcció del centre en donar l’oportunitat al seu alumnat de crear i gestionar la seva pròpia revista digital”, comenta Elisa Pont, directora adjunta de Blue Globe Media i una de les integrants del jurat. 

En el cas de la Beca RED-INEFC, els tres centres educatius finalistes són l’INS La Serra (Mollerussa), l’INS Mollerussa IV (Mollerussa) i l’INS La Valira (La Seu d’Urgell). Encara en territori català, els centres finalistes de la Beca RED-SM/Cruïlla són l’Escola Els Porxos (Barcelona), Mare de Déu de la Salut (Badalona) i l’INS Constantí, situat a la comarca del Tarragonès. En el cas de la Beca RED-Acer for Education, els tres centres finalistes han estat el Centro Cultural Salamantino (Madrid), l’Institut Joan Mercader (Igualada) i l’Escola Andersen (Terrassa). 

Finalment, els centres educatius finalistes de la Beca RED-Junior Report són l’Institut Teresa Pàmies (Barcelona), l’Institut Marta Mata (Salou) i l’Escola FEDAC Salt (Girona), tots ells ja vinculats a la xarxa de revistes escolars digitals. 

Pel que fa a la Beca RED-ITA salut mental, el jurat ha considerat que només una candidatura compleix els requisits necessaris per a optar al guardó. Es tracta del col·legi El Romeral de Màlaga, que aposta per una mirada transversal sobre la salut mental

Campanya “Tenim un repte informatiu”

La convocatòria d’enguany va aconseguir reunir un total de 20.000€ en ajudes amb l’objectiu de fomentar el pensament crític entre els joves i combatre la desinformació, alhora que es treballen els grans temes de l’actualitat a l’aula

Aquestes beques facilitaran la creació de diferents revistes escolars en centres educatius de tota Espanya, tant a primària com a secundària, prioritzant aquells centres educatius amb necessitats econòmiques especials

Cada beca, valorada en 3.000€, proporciona un pla de treball i l’acompanyament d’un periodista professional durant tot el curs, que revisarà els continguts i dinamitzarà la redacció escolar. També inclou la realització d’un taller d’educació mediàtica, recursos i material de suport sobre els gèneres periodístics.

 

Revista Escolar Digital (RED)

El projecte Revista Escolar Digital (RED) és una xarxa de diaris escolars dirigits i redactats per estudiants de primària i secundària. Cada centre educatiu compta amb la seva pròpia capçalera i amb l’assessorament d’un periodista que ajuda a dinamitzar la revista durant tot el curs.

Actualment hi ha més de 70 centres educatius en xarxa i prop de 5.000 redactors i redactores que escriuen sobre els temes que més els interessen. D’aquesta manera, es pretén fomentar l’interès dels joves pel seu entorn perquè s’impliquin en la realitat que els envolta.

 

La xarxa de diaris escolars es va llançar el 2018. Des de llavors s’han publicat més de 4.000 articles signats per joves de diferents ciutats i en diferents idiomes: català, castellà anglès i basc.

El projecte RED neix a partir del diari Junior Report, que compta amb 1,5 milions de lectors, una hemeroteca de 500 temes sobre ciència, cultura, societat i esports, i 15.000 docents subscrits al seu newsletter setmanal. A través de la plataforma Junior Report Aula ofereix Unitats Didàctiques per a treballar els grans temes de l’actualitat a l’aula.

Cada dia seleccionem una notícia, n’expliquem el context i dissenyem materials perquè estudiants de tot el món puguin llegir, debatre i opinar sobre l’actualitat a classe. Subscriu-t’hi!

Últimes notícies

-Contingut patrocinat -
-Contingut patrocinat -