1 maig 2024
spot_img
1 maig 2024

L’èxit turístic de Croàcia

El país és una de les principals destinacions de vacances al Mediterrani malgrat haver patit una guerra fa només 25 anys

Per Valentina Neira

Croàcia és un país relativament petit, amb poc més de quatre milions d’habitants, però amb una ubicació privilegiada per al turisme. A la riba del mar Adriàtic, té més de 1.700 quilòmetres de costa i més de 1.200 illes per explorar.

Els turistes hi gaudeixen d’una naturalesa pròpia de la costa mediterrània, amb aigües cristal·lines, parets rocoses i vegetació robusta. A diferència d’altres països com Itàlia o Espanya, el desenvolupament turístic encara hi és limitat i això ha permès conservar els paisatges (de moment).

D’altra banda, el patrimoni cultural i històric de Croàcia és un altre gran reclam per als visitants.

La influència de l’Imperi romà encara és visible a ciutats com Zadar o Split, declarada Patrimoni de la Humanitat; Dubrovnik, la principal ciutat costanera, conserva les muralles i els palaus del segle XVI i ha servit d’escenari per a produccions com Joc de Trons.

 

Turisme de postguerra

La Guerra dels Balcans (1991-1995) va suposar un fort cop per al sector turístic a Croàcia. El país era vist com un lloc insegur i pràcticament no rebia turistes. Després de la guerra, el Govern croat va invertir molts recursos per millorar-ne la imatge i convertir la regió en una de les principals destinacions turístiques d’Europa.

L’any 2009, Croàcia va entrar a formar part de l’Organització del Tractat de l’Atlàntic Nord (OTAN), una aliança militar formada després de la Segona Guerra Mundial per prevenir guerres i assegurar una unió militar en cas d’atac a algun dels membres.

Aquest va ser el primer pas per convertir-se en el 28è país de la Unió Europea el 2013. La inclusió com a país membre va millorar la imatge de Croàcia com a destinació turística: 4,5 milions de persones van visitar el país el 1998; deu anys més tard, el 2017, la xifra va pujar a més de 18 milions de turistes.

Actualment, és un dels països més visitats del Mediterrani i el turisme suposa una cinquena part dels ingressos al país.

Croàcia també ha aconseguit millorar la reputació gràcies a les xarxes socials i a les campanyes publicitàries.

Amb motiu del Mundial de Futbol del 2018, les autoritats van fer un vídeo promocional amb els jugadors Ivan Rakitic i Lucca Modric com a protagonistes, aprofitant-ne la popularitat com a futbolistes de primer nivell.

Però sens dubte, un dels principals atractius està relacionat amb la sèrie Joc de Trons, que va situar part de la ficció de Westeros en paisatges croats. Les empreses turístiques de de Croàcia n’han sabut aprofitar el filó i han muntat recorreguts temàtics per visitar-ne els escenaris.

https://twitter.com/visitacroacia/status/1107548456892157958?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1107548456892157958&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.lavanguardia.com%2Fvida%2Fjunior-report%2F20191227%2F472370780460%2Fcroacia-turismo-exito-economico.html

 

El tema de la setmana té la col·laboració de la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna-URL (FCRI)

Junior Report promou el pensament crític dels estudiants. Fes-te soci i dona suport al projecte!

 

 

 

Últimes notícies

-Contingut patrocinat -