19 maig 2024
spot_img
19 maig 2024

El secret de l’èxit de Rosalía

Repassem amb experts de Microfusa les claus que han fet triomfar la cantant per tot el món

Per Judith Vives

Avui dia és difícil trobar algú que no conegui a Rosalía. La cantant de Sant Esteve Sesrovires s’ha convertit en una de les estrelles emergents més populars no només a Espanya sinó a escala internacional.

L’èxit del seu segon àlbum ‘El mal querer’ ha projectat la seva carrera més enllà de les nostres fronteres i l’ha convertit en un fenomen sense precedents. Només cal veure l’impacte que ha provocat el seu pas per festivals com Coachella.

T’has preguntat mai quines són les claus de l’èxit de Rosalía? Avui les repassem de la mà d’un especialista de la producció musical, el professor de Microfusa, Ramir Martínez.

 

Una combinació innovadora

El primer que crida l’atenció de Rosalía és que ha aconseguit sorprendre a tots amb una innovadora combinació de flamenc i música electrònica. “Fins ara s’havien fet intents bastant folclòrics, però Rosalía ho ha fet de forma atrevida i trencadora”, explica Ramir Martínez, que destaca la integració de la música flamenca amb els ritmes més punters de l’electrònica, com el trap o el reggaeton.

Aquesta proposta no s’ha deslliurat de la polèmica i dels crítics més puristes, que consideren que Rosalía ha fet una apropiació indeguda d’una música amb moltes arrels. No obstant això, Martínez considera que aquesta polèmica ha contribuït a generar debat sobre l’obra de Rosalía i a donar-la a conèixer.

 

Un so internacional

Tot i partir de la música flamenca, una cosa que podria haver limitat el seu èxit a un públic espanyol o llatí, Rosalía ha sabut dotar la seva obra d’un so internacional que li ha obert les portes a un públic molt més ampli.

“Mentre que altres artistes s’enfoquen més al mercat llatinoamericà, Rosalía ha fet una producció internacional, i ho ha aconseguit sense tirar de productors de fora, sinó que ha concebut, produït i comunicat el seu producte comptant amb actors locals”, explica el professor de Microfusa, en referència al productor de la Rosalia, El Guincho, i la productora Canadà, encarregada de la realització dels seus vídeos.

En aquest sentit, Martínez explica que tradicionalment la música anglosaxona s’ha alimentat de la seva pròpia tradició sonora, però que en l’actualitat s’està obrint a nous ritmes de les anomenades “músiques del món”. Rosalía també s’ha pogut beneficiar d’aquesta tendència.

 

El paper del productor musical

Rosalía ha comptat amb la col·laboració d’El Guincho per a la producció del seu àlbum ‘El mal querer’. Sens dubte, aquest productor canari és en bona part responsable dels sons que doten la música de Rosalía del seu estil únic i característic.

Segons explica Ramir Martínez, El Guincho “és hàbil barrejant aromes i connotacions tropicals i de músiques del món”, una cosa que està present en la música de Rosalía.

No obstant això, no s’ha de menysprear l’aportació de la mateixa cantant en la composició de les cançons i les lletres. La suma dels dos talents sens dubte ha contribuït al seu èxit.

 

Molt més que música

Finalment, la gran repercussió de Rosalía es deu també, en gran part, al marc audiovisual amb el qual ha presentat i venut la seva obra. I és que avui dia no n’hi ha prou amb dominar la producció i oferir un bon producte musical, sinó que també cal dotar-se d’una estètica.

La cantant ha sabut envoltar-se del talent de la productora de vídeos Canadà per crear-se una estètica pròpia a través dels seus impressionants videoclips, que han contribuït a reforçar la part musical.

En els centres de Microfusa pots aprendre els passos a seguir per ser un artista amb el curs impartit en col·laboració amb Solent University, Bachelor of Arts in Popular music performance. Consulta la seva oferta!

Informa’t de tot a Junior Report Castellano | Català English

Últimes notícies

-Contingut patrocinat -