4 desembre 2022
spot_img
4 desembre 2022
spot_img

Tecnologia sostenible per construir un futur conjunt

El diari per a joves Junior Report i EPSON llancen una Unitat Didàctica gratuïta sobre la tecnologia sostenible i la seva importància en l’educació

L’educació és la clau per aconseguir un futur més just, sostenible i amb igualtat d’oportunitats. Aprendre i tenir una base de coneixements sobre el món que ens envolta ens permet formar-nos una opinió pròpia i ser més lliures i empàtics amb els altres. 

Per aquesta raó l’accés a l’educació és un dret humà fonamental i una de les fites principals dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS): una sèrie de 17 objectius desenvolupats per l’Organització de les Nacions Unides (ONU) per aconseguir un futur millor per a tothom.

Malauradament, milions d’infants i adolescents no tenen accés a una educació de qualitat a causa dels conflictes, les crisis i la manca de recursos. La pandèmia de covid ha fet més grans aquestes desigualtats i ha interromput l’ensenyament arreu del món.

En aquest context, la tecnologia pot ajudar-nos a superar alguns obstacles i garantir l’educació quan és més necessària: des de l’ús de nous sistemes i dispositius, que desenvolupen les competències del futur, fins al disseny de nous mètodes d’aprenentatge col·laboratiu.

La Unitat Didàctica elaborada per Junior Report en col·laboració amb EPSON reflexiona sobre la importància dels ODS per al futur del nostre planeta: garantir el dret a l’educació (ODS4), promoure un consum sostenible (ODS12) o protegir el medi ambient per fer front als obstacles del canvi climàtic (ODS13).

“L’educació és la base per a qualsevol transformació social i cultural. És aquí on hi ha les pròximes generacions que ens portaran a fer les coses de manera diferent, més sostenible i amb menys impacte”, assegura Raúl Sanahuja, responsable de comunicació a Epson Ibèrica.

Sanahuja assenyala el paper clau d’una “tecnologia més sostenible i col·laborativa” per a aconseguir els ODS i, en aquest sentit, valora la producció de la Unitat Didàctica per a reforçar l’aprenentatge col·laboratiu i el coneixement dels ODS.

Per la seva part, Alba Fdez. Candial, directora del diari Junior Report, destaca la importància de donar a conèixer els Objectius de Desenvolupament Sostenible entre els més joves i d’incloure’ls en les polítiques de canvi i sostenibilitat. “La prioritat d’aquests objectius és aconseguir un futur millor, i això no serà possible si no incloem a les generacions més joves”, afirma.

La Unitat Didàctica consta de 5 articles que expliquen què són els Objectius de Desenvolupament Sostenible, en quin context van sorgir i qui són els qui en participen. També ressalten la importància de la tecnologia en l’educació a l’hora d’implementar aquests objectius en l’entorn escolar.

Aquests continguts van acompanyats d’una sèrie d’activitats dissenyades per un equip de pedagogs, perquè els estudiants puguin treballar el tema a classe o de manera virtual, a més a més d’una guia didàctica per al professorat.

Unitats Didàctiques per treballar l’actualitat a l’aula

Júnior Report és un diari d’actualitat que aspira a convertir-se en referent informatiu per als joves lectors, però també vol ser una eina pedagògica d’utilitat per a docents a través de la plataforma Junior Report Aula.

En aquest sentit, l’equip de periodistes i pedagogs de Junior Report dissenya Unitats Didàctiques formades per articles divulgatius i recursos educatius, com fitxes d’activitats i diapositives projectables, perquè l’alumnat descobreixi els grans temes globals a l’aula o des de casa.

Les Unitats Didàctiques estan disponibles a la pàgina web del projecte. Gràcies a l’acord amb organitzacions especialitzades, Junior Report ofereix de franc alguns d’aquests continguts per als centres escolars.
La plataforma Junior Report Aula també ofereix recursos d’educació mediàtica per fomentar la lectura crítica dels mitjans de comunicació a través de tallers participatius i revistes digitals escolars.

Últimes notícies

-Contingut patrocinat -