Les Unitats Didàctiques de Junior Report són materials educatius sobre temes d’interès elaborats amb la col·laboració d’experts i institucions especialitzades. Responen als objectius curriculars, permetent als estudiants connectar els continguts amb el seu entorn mitjançant activitats pràctiques i dinàmiques participatives.

Unitat Didàctica

100 anys del Metro

Aquesta unitat didàctica, desenvolupada en col·laboració amb el Palau Robert, té com a objectiu oferir una aproximació completa al metro de Barcelona des de diverses perspectives: històrica, tecnològica, urbana, ambiental i cultural.  

L’objectiu és que l’alumnat adquireixi coneixement crític i entengui sobre com el metro ha modelat la ciutat, ha introduït innovacions tecnològiques i sostenibles, i ha contribuït a la cohesió social i cultural. Es busca també fomentar la curiositat, la reflexió i la consciència ciutadana en relació amb la mobilitat, la salut i la sostenibilitat urbana.

Articles

Situacions d’aprenentatge

En aquesta SA us animem a convertir-vos en historiadors i reporters per descobrir com el metro ha crescut amb la ciutat al llarg del darrer segle.

Investigareu com ha canviat Barcelona, la seva mobilitat i la vida quotidiana a través de documents històrics, fotografies i sobretot testimonis de familiars o veïns que han viscut aquests canvis.

L’objectiu final és crear una línia del temps interactiva que combini dades històriques i històries personals, per publicar-la a la revista del centre sota el títol “100 anys de metro, 100 anys de veus”.

Objectius d’aprenentatge

  • Explorar l’evolució històrica del metro de Barcelona i comprendre com reflecteix els canvis socials, tecnològics i culturals del segle XX i XXI.
  • Desenvolupar habilitats de recerca històrica, anàlisi de fonts documentals i entrevistes orals.
  • Relacionar la història de la ciutat amb experiències personals i familiars.
  • Expressar informació de manera visual i narrativa a través d’una línia del temps interactiva.

1- Introducció (30 minuts)

Lectura guiada: Article 1: 100 anys sota terra: la història del Metro de Barcelona (link)

  • En grup, identifiqueu els moments clau que han marcat el creixement del metro (obertura de línies, modernització, ampliacions, canvis socials…).
  • Pluja d’idees: Què sabeu del metro? Quines estacions o records familiars us venen al cap?

2- Investigació històrica (60 minuts)

Dividiu-vos en 5 petits grups. Cada grup treballarà una període concret (1920-1940, 1940-1960, 1960-1980, 1980-2000, 2000-2020.) per investigar:

  • Esdeveniments importants (noves línies, canvis tècnics, fets socials).
  • Fotografies o documents històrics.
  • Transformacions urbanes associades al metro.

Guia de recerca:

  • Feu servir fonts fiables (hemeroteques, webs institucionals, arxius digitals, etc.).
  • Trieu 5 moments clau del vostre període i escriviu-ne una breu descripció (any, context, importància).

3- Memòria viva: entrevistes i testimonis (60 minuts)

Cada grup realitza dues entrevistes breus a un familiar o veí que recordi com era el metro en una altra època.

Guia per a l’entrevista:

  • Quins records tens del metro de quan eres jove?
  • Hi havia diferències en el preu, el temps d’espera o la seguretat?
  • Quines estacions o trajectes recordes més?
  • Com ha canviat la manera de moure’s per la ciutat?

De les entrevistes, trieu una cita o anècdota significativa que pugui integrar-se a la línia del temps.

4- Creació de la línia del temps (60 minuts)

Amb tota la informació recopilada, creeu en grups una línia del temps visual o interactiva (Padlet o similar) que combini:

  • Dates i fites històriques.
  • Fragments d’entrevistes o testimonis.
  • Imatges o documents d’època.

Orientacions:

  • Ordeneu cronològicament els esdeveniments.
  • Destaqueu moments de canvi o impacte en la ciutat.
  • Combineu rigor històric amb sensibilitat humana i narrativa.

5- Presentació i publicació (45 minuts)

Cada grup presenta la seva línia del temps a la resta de la classe explicant els criteris de selecció i les històries més interessants.
Després, entre tots, creeu una versió col·lectiva resumida per publicar a la revista del centre. 

6- Reflexió final (20 minuts)

Preguntes per debatre:

  • Què ens diuen les històries personals sobre la ciutat que no ens diuen els llibres d’història?
  • Creieu que la manera de moure’s reflecteix també la manera de viure?
  • Què us ha sorprès més d’aquesta mirada històrica col·lectiva?

Producte final:

Línia del temps interactiva a través de Padlet “100 anys de metro, 100 anys de veus”, combinant fets històrics i testimonis personals, publicada a la revista del centre.

En aquesta SA us convertireu en divulgadors científics per descobrir els secrets tecnològics del metro de Barcelona: des dels sistemes d’energia i ventilació fins a la senyalització, automatització i manteniment.
L’objectiu és entendre com funciona el metro per dins i crear una infografia divulgativa titulada “La ciència que mou la ciutat”, que expliqui d’una manera visual i entenedora com la tecnologia i la ciència fan possible aquest sistema de transport.

Objectius d’aprenentatge

  • Comprendre els principis científics i tecnològics implicats en el funcionament del metro (energia, enginyeria, automatització, seguretat).
  • Desenvolupar habilitats d’observació, síntesi i comunicació visual.
  • Relacionar la ciència i la tecnologia amb la vida quotidiana i la sostenibilitat urbana.
  • Fomentar el pensament crític sobre la innovació i els reptes del transport del futur

1- Introducció (25 minuts)

Lectura guiada: Article 2: Barcelona sota terra: un segle de tecnologia, innovació i sostenibilitat. (link)

Preguntes per activar coneixements previs:

  • Us heu preguntat mai com sap el conductor quan pot avançar o frenar?
  • Com arriben els trens a funcionar sense emissions?
  • Quins sistemes de seguretat hi ha amagats sota terra?

Activitat curta: Mapa conceptual col·lectiu sobre “De què depèn que un tren arribi bé a la seva destinació?”.

2- Investigació temàtica (60 minuts)

Dividiu-vos en equips d’especialistes. Cada equip investiga un àmbit clau del funcionament del metro:

  1. Energia i sostenibilitat: com s’alimenta el metro? Quin paper juga l’energia elèctrica i com es redueix el consum?
  2. Senyalització i automatització: com es controla el trànsit de trens i es garanteix la seguretat?
  3. Ventilació i manteniment: com es gestiona l’aire i la temperatura sota terra?
  4. Enginyeria de túnels i estacions: com s’han construït i quins materials i tècniques s’utilitzen?

Guia de treball:

  • Busqueu informació en webs tècniques (TMB, museus de ciència, vídeos divulgatius).
  • Feu un petit esquema amb els punts clau i algun exemple o dada curiosa.
  • Prepareu una explicació breu de 2 minuts per compartir amb la resta.

3- Taller d’experimentació (45 minuts) 

Mini reptes de ciència aplicada:
Cada grup tria un repte pràctic per entendre algun principi físic o tecnològic relacionat amb el metro.

Exemples de reptes:

  • Física del moviment: construir un petit model amb rampes i frens magnètics per entendre la inèrcia i la frenada.
  • Energia elèctrica: fer un circuit simple amb bombeta i motor per visualitzar com es genera moviment.
  • Ventilació i flux d’aire: fer un experiment senzill amb tubs i ventiladors per veure com circula l’aire als túnels.

Després del repte, cada grup exposa què ha après i com això s’aplica al metro real.

4- Creació de la infografia (90 minuts)

Amb tota la informació recollida, cada grup crea una infografia digital o en paper titulada “La ciència que mou la ciutat”.

Ha d’incloure:

  • Un títol atractiu i una estructura visual clara.
  • Breus explicacions amb llenguatge divulgatiu (no tècnic).
  • Gràfics, esquemes, imatges o dibuixos.
  • Dades curioses o comparatives (“sabies que…”).

Eines recomanades: Canva o PowerPoint.

5- Presentació i intercanvi (40 minuts)

Cada grup presenta la seva infografia com si fos un petit estand d’una fira de ciència.
Els companys visiten les “parades” i deixen comentaris sobre el que han après o trobat més interessant.

Opcional: exposar les infografies al passadís del centre o a la web de la revista escolar.

6- Reflexió final (20 minuts)

Preguntes per al debat:

  • Quina part del funcionament del metro us ha semblat més sorprenent o desconeguda?
  • Creieu que la tecnologia pot fer el transport públic encara més sostenible? Com?
  • Quin paper hi juga la ciència en la nostra vida quotidiana, tot i que no la veiem?

Producte final:

Infografia divulgativa “La ciència que mou la ciutat”, presentada a la revista del centre o a l’exposició de ciència del curs.

En aquesta SA us convertireu en periodistes urbans per analitzar com la xarxa de metro influeix en la manera com vivim i ens movem per Barcelona. Investigareu què vol dir viure connectat i com la mobilitat pot afavorir o limitar les oportunitats de les persones. El repte final és escriure un article d’opinió titulat “El metro i les desigualtats urbanes” per a la revista del centre.

Objectius d’aprenentatge

  • Comprendre la relació entre mobilitat, territori i igualtat d’oportunitats.
  • Interpretar mapes, dades i testimonis per analitzar la xarxa de metro.
  • Desenvolupar pensament crític sobre l’urbanisme i la justícia social.
  • Practicar l’escriptura periodística a partir d’un debat real i proper.

1- Introducció (25 minuts)

Lectura guiada: Article 3: El metro, la columna vertebral de la ciutat (link)

Activitat inicial:
Debat ràpid “baròmetre de la classe”:

  • Us sentiu ben connectats pel metro? 
  • Quin trajecte feu més sovint? 
  • Quin barri creieu que està millor o pitjor comunicat?

L’objectiu és fer emergir experiències pròpies i percepcions sobre la mobilitat diària.

2- Investigació territorial (60 minuts)

Per grups, trieu un àmbit d’estudi vinculat a la mobilitat i la ciutat.

Exemples:

  1. Accessibilitat i connexions: quins barris tenen més o menys estacions de metro?
  2. Temps i cost del desplaçament: és igual de fàcil arribar al centre des de tot arreu?
  3. Transport i qualitat de vida: com influeix el metro en la feina, els estudis o l’oci?
  4. Història de l’expansió del metro: com ha crescut la xarxa i a qui ha beneficiat?

Guia d’investigació:

  • Utilitzeu mapes reals del metro de Barcelona i eines digitals com Google Maps o Geoportal BCN.
  • Busqueu testimonis o dades (per exemple, entrevistes a familiars, treballadors o veïns).
  • Anoteu frases o idees clau que després puguin alimentar el vostre article d’opinió.

3- Debat i reflexió crítica (45 minuts)

Cada grup exposa en 3 minuts les seves conclusions. A partir d’aquí, es genera un debat obert al voltant d’aquestes preguntes:

  • Què vol dir viure ben connectat?
  • És el metro una eina d’igualtat o de desigualtat?
  • Hi ha barris o zones que encara estan “fora del mapa”?
  • Quines millores faríeu si poguéssiu redissenyar la xarxa?

El docent pot projectar un mapa de la xarxa actual i marcar en directe les zones més i menys cobertes, per visualitzar el debat.

4- Taller d’escriptura periodística (90 minuts)

Ara toca convertir la investigació i el debat en un article d’opinió.

Fases de treball:

  1. Planificació (15 min): decidir el punt de vista i el títol provisional.
  2. Escriptura (45 min): redactar l’article (introducció, argument, exemples, opinió final).
  3. Revisió (30 min): lectura creuada entre grups: cada equip llegeix un altre article i fa suggeriments.

Recurs de suport: petita guia “Com escriure un article d’opinió” amb estructura i exemples de Junior Report.

5- Publicació i debat final (40 minuts)

Els millors articles s’envien a la revista escolar o s’exposen al suro del centre sota el títol “El metro i les desigualtats urbanes”.

Debat final en rotllana:

  • Quines realitats del metro desconeixíeu abans?
  • Com pot la mobilitat influir en les oportunitats d’una persona?
  • Què pot fer la ciutat per garantir una connexió més justa per a tothom?

Producte final:

Article d’opinió “El metro i les desigualtats urbanes”, publicat a la revista del centre.

En aquesta SA us convertireu en dissenyadors i comunicadors del futur per imaginar com pot evolucionar el metro de Barcelona durant els pròxims anys. A partir del coneixement de les tecnologies actuals i del seu paper com a alternativa ecològica al trànsit urbà, reflexionareu sobre com millorar-ne la sostenibilitat, l’eficiència energètica i l’experiència dels viatgers. El repte final és crear una campanya digital que presenti propostes creatives per al “Metro del Futur”.

Objectius d’aprenentatge

  • Comprendre per què el metro és un mitjà de transport sostenible i eficient.
  • Explorar innovacions tecnològiques que poden millorar el transport urbà.
  • Desenvolupar la creativitat i el pensament crític sobre mobilitat i futur.
  • Comunicar idees de manera visual i persuasiva a través d’una campanya digital.

1- Introducció (25 minuts)

Lectura guiada: Article 4: “Viatjar en metro per promoure la sostenibilitat i cuidar la salut. (link)

Pluja d’idees inicial:

  • Què fa que el metro sigui més sostenible que el cotxe o l’autobús?
  • Com podria millorar encara més?
  • Què valoren més els usuaris: rapidesa, confort, seguretat, disseny…?

Es recullen les idees en un mural o Jamboard col·lectiu per tenir una base visual del debat.

2- Investigació i inspiració (50 minuts)

Per grups, l’alumnat investiga diferents àrees de millora o innovació. Cada equip pot triar un d’aquests enfocaments:

  1. Energia i medi ambient: trens elèctrics, eficiència energètica, materials reciclats, reducció de soroll o residus.
  2. Experiència del viatger: confort, senyalització digital, espais verds, art i música al metro.
  3. Tecnologia i futur: sensors, intel·ligència artificial, apps, big data i manteniment predictiu.
  4. Comunicació i ciutadania: com fer que més gent triï el metro en comptes del cotxe.

Cada grup elabora un petit dossier d’idees amb dades, exemples reals (altres ciutats) i una proposta pròpia per millorar el metro.

3- Disseny del projecte (70 minuts)

Repte creatiu: imagineu que TMB us demana una campanya per promoure “El Metro del Futur”.
El vostre objectiu és convèncer la ciutadania que el metro és, i serà encara més, el mitjà més verd i innovador.

Fases de treball:

  1. Brainstorming visual (15 min): definir el missatge clau i l’eslògan de la campanya.
  2. Creació de contingut (40 min): elaboració de materials visuals (pòsters, reels, infografies o vídeos curts amb Canva, Capcut o altres eines).
  3. Revisió i coherència (15 min): comprovar que el missatge sigui clar, positiu i basat en dades.

El docent pot oferir una mini rúbrica de campanya: ha de ser sostenible, original i realista.

4- Presentació i debat (45 minuts)

Cada grup presenta la seva campanya al grup classe com si fos un equip de comunicació real.
La resta de companys i companyes voten la proposta més innovadora, ecològica i inspiradora.

Debat posterior:

  • Quines idees són més realistes i quines més visionàries?
  • Quins valors transmet el metro com a transport públic?
  • Com podem afavorir que més joves triïn el transport sostenible?

5- Publicació i reflexió final (30 minuts)

Les propostes es publiquen a la revista del centre o a les xarxes internes sota el títol “El metro del futur: verd, innovador i sostenible”.

Reflexió escrita individual:

  • Quina és la meva aportació personal per fer la ciutat més sostenible?
  • Crec que el futur de la mobilitat serà col·lectiu o individual? Per què?

Producte final:

Campanya digital amb propostes d’“Estacions del Futur” sostenibles i innovadores, publicades a la revista del centre.

Aquesta SA proposa endinsar-se en la vida subterrània del metro de Barcelona des d’una mirada humana i cultural. L’alumnat investiga les experiències de viatgers i treballadors, i descobreix com el metro s’ha convertit en un espai simbòlic present en l’art, el cinema, la música o la literatura. L’objectiu és donar veu a les persones i a les històries que hi conflueixen, connectant memòria, identitat i cultura urbana.

Objectius d’aprenentatge

  • Reconèixer el valor social i cultural del metro com a espai compartit i identitari.
  • Valorar la diversitat d’experiències i professions que fan funcionar el metro.
  • Desenvolupar habilitats de comunicació oral i escrita mitjançant entrevistes i textos periodístics.
  • Explorar la representació del metro en la cultura popular (art, cinema, música, literatura).
  • Elaborar un producte creatiu col·lectiu amb mirada periodística i reflexiva.

1- Introducció (25 minuts)

Visionat inicial: petit vídeo o seqüència del cinema o documentals sobre el metro (per exemple, escenes de “Subway” o fragments de reportatges de TMB). I lectura de l’article 5: ??? (link)

Debat obert:

  • Quines emocions us desperta el metro?
  • Quines històries o situacions hi heu viscut?
  • Qui són les persones que hi treballen i què en sabem realment?

Es recullen idees per elaborar un mapa de la vida subterrània: persones, oficis, emocions, sons, art…

2- Investigació i entrevistes (70 minuts)

Per grups, l’alumnat escull una línia de recerca:

  1. Viatgers i ciutadania: històries de persones que utilitzen el metro diàriament.
  2. Treballadors del metro: entrevistes (reals o simulades) a conductors, tècnics, agents o personal de neteja.
  3. El metro en la cultura pop: cançons, pel·lícules, llibres o obres d’art on apareix el metro.
  4. El metro com a espai emocional: por, rutina, trobades, creativitat… què simbolitza?

Cada grup prepara una entrevista o reportatge breu, recollint cites, imatges o fragments audiovisuals.

3- Creació del moodboard periodístic (90 minuts)

A partir de la informació recollida, els grups elaboren un moodboard digital col·lectiu (amb Canva, Padlet, etc.) que combini:

  • Cites o fragments d’entrevistes
  • Fotografies o captures d’escenes culturals
  • Textos breus, titulars o paraules clau
  • Colors o emocions associades al metro

L’objectiu és transmetre l’ànima del metro: les persones, les històries i la cultura que s’hi mouen sota terra.
Cada grup escriu una breu introducció periodística (150-200 paraules) per contextualitzar el seu moodboard.

4- Presentació i debat (45 minuts)

Els grups presenten els seus moodboards al conjunt de la classe, explicant què han volgut representar i per què.

Debat final:

  • Quines històries ens han sorprès més?
  • Què hem après sobre la gent que manté viva la ciutat subterrània?
  • Com reflecteix el metro la identitat i la diversitat de Barcelona?

Es poden establir paral·lelismes entre les experiències personals dels alumnes i les representacions culturals descobertes.

5- Publicació i tancament (30 minuts)

Els moodboards més complets s’editen i es publiquen a la revista del centre sota el títol “Vides sota terra: històries i cultures del metro”.

Reflexió final individual:

  • Quin paper juga el metro en la meva vida quotidiana?
  • Crec que és només un transport o també una part de la nostra identitat col·lectiva?

Producte final:

Moodboard periodístic col·lectiu amb imatges, cites i fragments d’entrevistes que reflecteixen les múltiples mirades sobre la vida subterrània, publicat a la revista del centre.

Guia docent

Aquesta unitat didàctica convida l’alumnat a explorar el paper del Metro de Barcelona com a espai de memòria, innovació i vida quotidiana. Aprofitant el centenari del metro i l’exposició al Palau Robert, el projecte proposa 5 situacions d’aprenentatge interdisciplinàries que connecten història, tecnologia, urbanisme, sostenibilitat i cultura.

A través de la recerca, el debat i la creació de productes periodístics, els estudiants reflexionen sobre com el metro modela la ciutat i la nostra manera de viure-la. L’enfocament és competencial i participatiu, promovent el treball en equip, la comunicació i la mirada crítica sobre la realitat urbana.

Aquesta unitat és adequada per a Educació Secundària, especialment per a matèries com Ciències Socials, Tecnologia, Educació Visual i Plàstica, Llengua i Literatura, Ètica i Valors, i Ciències Naturals.
La durada estimada és de 15 a 18 hores, adaptable segons el grup i el nivell.

Analitzar com el metro reflecteix els canvis històrics, socials i tecnològics de Barcelona.

Comprendre el funcionament científic i tècnic del transport subterrani.

Valorar el paper del transport públic en la cohesió social i la sostenibilitat urbana.

Fomentar el pensament crític sobre les desigualtats i els reptes de la mobilitat.

Desenvolupar habilitats comunicatives, creatives i digitals a través de productes periodístics reals.

Potenciar la competència ciutadana i ambiental, amb consciència sobre la justícia urbana.

Aprendre a treballar col·laborativament, distribuint rols i responsabilitats dins d’un projecte comú.

Recursos informatius:

  • Articles i materials de Junior Report sobre mobilitat, sostenibilitat i ciutat.
  • Exposició “100 anys de metro” (Palau Robert) i web oficial de TMB.
  • Testimonis orals o familiars sobre l’evolució del metro.
  • Mapes històrics i actuals de la xarxa de metro.
  • Documentals, vídeos i podcasts sobre transports urbans i innovació.

Recursos materials:

Projector o pantalla per a les presentacions finals.

Ordinadors o tauletes amb connexió a internet.

Eines digitals per crear línies del temps, infografies i moodboards (Canva, Capcut, Padlet…).

Fulls de treball amb preguntes guia i rúbriques d’avaluació.

ActivitatTítolDurada aproximadaProducte final
SA 1100 anys de metro, 100 anys de veus4-5 hLínia del temps interactiva
SA 2El metro per dins: enginyeria i ciència sota terra4-5 hInfografia “La ciència que mou la ciutat”
SA 3El metro i la ciutat: com ens connectem?4-5 hArticle d’opinió “El metro i les desigualtats urbanes”
SA 4El metro del futur: verd, inclusiu i sostenible3-4 hCampanya digital “Estacions del futur”
SA 5Vides sota terra: cultura, històries i professions del metro4-5 hMoodboard periodístic col·lectiu

L’avaluació s’articula des d’un enfocament competencial, combinant observació del procés, coavaluació i autoavaluació.
S’avaluaran especialment les habilitats de recerca, anàlisi crítica, comunicació i cooperació, així com la qualitat dels productes finals.
Cada SA inclou rúbriques específiques i una graella d’habilitats socioemocionals (link a graella d’habilitats socioemocionals) per valorar aspectes com la iniciativa, l’escolta activa o la gestió de conflictes.

1. Comparteix la visió del projecte.
Comença la unitat amb una sessió de motivació: mostra imatges antigues del metro, fragments de pel·lícules o sons del suburbà per despertar la curiositat. Formula la pregunta clau: Què explica el metro sobre la nostra ciutat i sobre nosaltres?

2. Connecta amb l’experiència personal.
Convida l’alumnat a explicar anècdotes o records del metro, o a comparar les línies que tenen a prop. Aquesta connexió emocional facilita que el projecte tingui sentit per a ells i elles.

3. Dona protagonisme a la recerca autònoma.
Proposa rols dins dels equips: historiador/a, periodista, enginyer/a, dissenyador/a, coordinador/a… Això ajuda a distribuir responsabilitats i fomenta la interdependència positiva.

4. Utilitza metodologies actives.
Combina ABP (Aprenentatge Basat en Projectes), aprendre fent i pensament visual (mapes, infografies, moodboards). L’ús d’eines digitals facilita la creativitat i la col·laboració.

5. Promou el debat i la reflexió crítica.
Cada SA pot incloure un mini-debat o fòrum. Per exemple: El metro uneix o separa barris? Com seria un metro més just i sostenible? Això estimula el pensament crític i la participació oral.

6. Enllaça amb l’exposició o amb la realitat.
Si és possible, visita l’exposició del Palau Robert o visualitza materials virtuals. També pots organitzar una “mini-exposició” al centre amb els productes creats pels alumnes.

7. Garanteix la inclusió i l’accessibilitat.
Assegura que totes les activitats tinguin diferents nivells de complexitat i canals d’expressió (visual, oral, escrita). Permet que cada alumne trobi la seva manera de participar.

8. Avalua el procés, no només el resultat.
Reserva espais per a l’autoavaluació i la coavaluació. Pots fer servir rúbriques senzilles o una “graella d’aprenentatge” on cada grup anoti què ha après, què ha funcionat i què milloraria.

9. Dona visibilitat al treball final.
Publica els productes a la Revista Escolar Digital del centre o a l’aula web. L’impacte real augmenta la motivació i dona sentit comunicatiu a tot el procés.10. Fomenta la connexió amb el context actual.
Relaciona el projecte amb temes com el canvi climàtic, la vida urbana o la igualtat d’oportunitats. El metro es converteix així en una metàfora de la ciutat que volem construir.

Unitats Didàctiques relacionades

Resum de la privadesa
Junior Report

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

Galetes estrictament necessàries

Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.

Galetes de tercers

Aquest lloc web utilitza Google Analytics i Google Tag Manager per recopilar informació anònima com el nombre de visitants del lloc i les pàgines més visitades.

El mantenir aquesta galeta habilitada ens ajuda a millorar el lloc web.