Alumnat de Catalunya, Andorra, les Illes Balears, Madrid i el País Basc es reuneix per compartir l’experiència de dirigir una redacció del projecte Revista Escolar Digital (RED)
Els directors i directores de diferents redaccions escolars del projecte Revista Escolar Digital (RED) van tenir l’oportunitat de reunir-se per intercanviar les seves maneres de treballar i compartir l’experiència de crear una redacció dins del seu centre educatiu.
Durant els dies 22, 23 i 24 de febrer una setantena d’alumnes de diferents centres educatius de Catalunya, Andorra, les Illes Balears, Madrid i el País Basc es van poder connectar virtualment per participar d’un consell de direcció interterritorial per fomentar el treball en xarxa.
Les sessions, moderades per l’equip RED, van començar el dimarts 22 amb la participació de les redaccions de Creixen Povill Report, Creixen Terrassa Report, EPIS Report i EABATX Report, aquesta última representant el territori andorrà. Durant la trobada es van poder resoldre els dubtes i les preguntes que l’alumnat es va anar intercanviant amb la finalitat de millorar l’organització de les seves revistes.
🙌 Cerramos hoy el último consejo de directores y directoras.
🪢 Tres días de conexiones para reunir a las más de 70 redacciones 🗞️ que forman parte del #proyectoRED
💻 Hemos visto artículos, compartido experiencias y intercambiado consejos y dudas entre revistas 💪 pic.twitter.com/QI82w21ndd
— Revista Escolar Digital (@JuniorReportRED) February 24, 2022
El dimecres 23 la sessió va acollir les redaccions de l’Escola Solc Report, Fedac Horta Report, L’Alzina Report, STM Report, Fedac Salt Report, Epia Santa Anna Report, Pia Tàrrega Report i IES Pasqual Calbó Report. Els participants va poder exposar les seves idees per millorar la difusió dels seus continguts i fer-los més atractius proposant també diferents perfils a qui entrevistar.
El cicle va finalitzar amb la sessió més nombrosa el dijous 24 de febrer que va comptar amb les incorporacions de centres de Madrid, Vitòria i Catalunya, amb la representació de les revistes Alkor Report, IPI Samaniego Report, Vilamajor Report, El Pilar Report, Dada Report, Escola Projecte Report, Candelera Report, Ramon Pont Report i Fedac Ripollet Report.
La Irina i en Massaer, els directors de la revista digital de l'escola, avui han assistit a la reunió amb altres directors RED per posar en comú les dinàmiques de treball del Junior Report i agafar idees per fer-ho encara millor. @escolesfedac @juniorreportred #LlengüesVives pic.twitter.com/JhFvpem5RS
— FEDAC Salt (@FEDACSalt) February 23, 2022
Fomentar el treball en xarxa
El consell va permetre l’intercanvi de diverses dinàmiques de treball, tant per l’enfocament competencial com per les diferents edats de l’alumnat. Els centres van presentar les seves maneres d’enfocar el projecte des de diferents assignatures mostrant, per tant, punts de vista temàtics molt diversos. A més, les edats de l’alumnat es comprenien des de 1r d’ESO fins a 2n de Batxillerat, reforçant així la idea de la transversalitat del projecte.
D’aquesta manera, les direccions van tenir l’oportunitat de representar la seva revista, el seu centre i el seu territori. Van poder compartir dinàmiques de treball i aconsellar-se entre ells per difondre els seus continguts i per donar-se a conèixer a través de les xarxes socials. A més, van mostrar les seves iniciatives més originals i van manifestar l’objectiu de tractar diferents temes que els preocupen amb la voluntat de motivar-se i inspirar-se entre ells.
Redaccions d’arreu del territori participen en un pla d’activitats pels redactors
Per segon any consecutiu es van posar en contacte redaccions d’arreu, coincidint en la mateixa trobada alumnat diferents punts del territori. Aquests tipus d’activitats formen part del pla de treball que els alumnes segueixen setmanalment al llarg del curs i que busca fomentar el pensament crític i treballar els diferents gèneres periodístics no només des de l’aula sinó també des d’espais de treball en xarxa.
El projecte RED contempla la possibilitat de tractar l’actualitat d’entorn establint contacte amb altres punts de vista i territoris. D’aquesta manera, es pot conèixer quina és la seva realitat, tant a dins del centre educatiu com en el seu país, la seva ciutat o la seva comarca.