L’associació aglutina la premsa en paper i digital en català, com el diari per a joves Junior Report
L’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació (AMIC), que engloba la premsa en paper i digital de parla catalana, celebra enguany el seu 25è aniversari amb més de 500 mitjans associats. L’entitat s’ha convertit en una associació de referència dins el panorama mediàtic català, sobretot entre els mitjans d’àmbit local i comarcal.
L’objectiu de l’AMIC és protegir i enfortir el sector de la comunicació en català, a través de valors comuns entre els associats, com són el foment del català o la defensa d’un periodisme proper i de qualitat. D’altra banda, també ofereix serveis i assessorament als seus socis, per garantir la qualitat de la informació i assegurar que tots els professionals del periodisme puguin exercir la seva feina en condicions.
La història de l’AMIC es remunta al 1997, quan va néixer l’Associació Catalana de Premsa Gratuïta i Mitjans Digitals (ACPG). Des d’aleshores, l’entitat ha crescut fins a tenir mig miler de mitjans associats. “Si hi ha un col·lectiu que ha contribuït a construir identitat i que ha defensat la llengua són, en bona part, els mitjans de l’AMIC”, ha destacat Ramon Grau, director de l’entitat.
L’AMIC fa 25 anys i ho celebra llançant la campanya "Mitjans de proximitat, periodisme d’alta fidelitat"https://t.co/RQY9avu478
— AMIC (@amic_acpg) June 14, 2022
La majoria de mitjans associats a l’AMIC són d’àmbit local o comarcal, però també hi ha mitjans d’àmbit autonòmic i global com Junior Report, el diari per a joves que explica els grans temes d’actualitat amb un llenguatge i contingut adaptats a la seva audiència. “Som un diari especialitzat en actualitat per a joves, i fomentem la lectura d’altres mitjans de comunicació presents a l’entitat”, assenyala Francesc Castanyer, director de Junior Report.
Castanyer també ha remarcat la “vocació de defensa dels mitjans en català”, un eix vertebrador entre tots els diaris associats. El diari Junior Report, que enguany ha celebrat el seu 5è aniversari, va vincular la seva activitat a l’AMIC des de l’inici del projecte.
L'Associació de #Mitjans d'Informació i Comunicació @amic_acpg 🗞️ destaca la gala dels #PremisRED celebrada el dijous 13 de juny. A través del projecte #Revista #Escolar #Digital (RED), @JuniorReport_ vol acostar el #periodisme a les #aules🖊️.
👉https://t.co/6rQoeqM0L2 pic.twitter.com/AztJ5N54en
— Junior Report (@JuniorReport_) June 21, 2019
“Periodisme d’alta fidelitat”
Un cor fet de paper de diari és el símbol de la campanya “Mitjans de proximitat, periodisme d’alta fidelitat”, que l’AMIC ha organitzat per celebrar el seu primer quart de segle de vida. Ramon Grau ha explicat que aquest eslògan és una característica de l’AMIC: “Treballem per oferir als lectors la informació més rigorosa de la seva comunitat“.
La campanya posa èmfasi en els valors de la premsa local que més aprecia l’audiència: fidelitat, proximitat i compromís amb el bon periodisme. La campanya estarà present a TV3, Catalunya Ràdio i RAC1, a més dels mitjans associats a l’AMIC.
D’altra banda, el proper 8 de juliol l’AMIC presentarà ‘AMIC 25 anys’: una revista dedicada als 25 anys de trajectòria. La publicació repassa l’actualitat de la premsa escrita amb la mirada posada en els reptes de futur. La presentació coincidirà amb l’Assemblea anual de l’AMIC, que se celebra a Sant Cugat del Vallès.