20 març 2025
spot_img
20 març 2025

Networking i treball en equip, la clau per al futur productor musical

Per treballar en el món de la producció cal donar-se a conèixer amb un portfolio, però també assistir a esdeveniments i col·laborar amb altres professionals del sector

Si t’apassiona la música i vols ser productor, hi ha alguna cosa que has de tenir clara des del principi: no n’hi ha prou amb fer bons temes. Tan important com saber produir i tenir idees musicals genials, ho és el saber moure’t per aquest món, fer contactes i construir el teu camí en la indústria.

Com explica Laia Ivern, professora de Music Business i Llenguatge Musical a Microfusa, “el que fas pot ser molt bo, pots saber produir coses impressionants, però també és important saber com aconseguir els teus clients“. És a dir, no només es tracta de tenir talent, sinó de saber vendre’l i compartir-lo.

La importància de col·laborar

El món de la producció musical és molt competitiu, però hi ha un truc per avançar: col·laborar amb els altres. Treballar amb músics, productors o cantants que estiguin en el teu mateix nivell t’ajudarà a millorar, aprendre i expandir el teu abast. “És molt important desenvolupar la capacitat de ser proactiu, de treballar amb altres persones que puguin estar també en el teu mateix nivell, ja sigui pel que fa a l’estil o en el que s’anomena abast”, explica.

A escoles com Microfusa es promou el treball en petits grups per fomentar la col·laboració. L’objectiu és fer equip amb persones que estiguin en la mateixa etapa que tu i aprendre a escoltar i treballar amb els altres.

Construir el teu dossier

Un dels primers passos per donar-te a conèixer és tenir material per mostrar. “Amb això no vull dir que tots els temes que facis o tot el material que tinguis l’hagis de pujar a plataformes, però sí que és important que tinguis una quantitat de material que puguis anar traient a poc a poc”, explica Ivern. No es tracta de treure-ho tot de cop, sinó de tenir sempre alguna cosa a punt per compartir i donar-te a conèixer.

I per això, assistir a esdeveniments també és clau. “El fet de moure’s i anar a esdeveniments que puguin estar en la línia del que busques com a productor” és una manera de conèixer gent del sector. A més, hi ha esdeveniments accessibles per a tothom. “Si busques i investigues, és fàcil poder-hi accedir”. En aquest sentit, Microfusa organitza esdeveniments dirigits a estudiants al qual també assisteix el públic general i gent del sector, en el qual és possible fer aquests primers contactes essencials per començar en aquest món.

El procés de producció

La producció musical té diverses fases. Primer, cal desenvolupar una idea. “Pot ser una melodia creada a base de guitarra i veu o, si vas cap a un gènere més urbà, llavors es comença creant el patró rítmic i es va desenvolupant la idea”. Després ve la gravació, la mescla i finalment la masterització.

Com a productor, pots aprendre totes aquestes fases, però també pots especialitzar-te en alguna d’elles. “Pots ser productor, però potser et sents més còmode fent mescles”. La clau és provar-ho tot i veure què t’apassiona més, explica la professora de Microfusa.

I després, què?

Estudiar producció musical et dona moltes eines, però “les sortides te les has de buscar tu”. Pots treballar en estudis de gravació, mesclar temes per a altres artistes, produir des de casa si tens l’equip adequat o fins i tot especialitzar-te en so en viu.

Una altra opció és aprendre sobre la indústria musical. “Poden treballar des del punt de vista de manager o gestió d’artistes”. Si a més de produir, t’interessa la part de negocis, aquesta pot ser una gran alternativa.

Al final, tot es resumeix en una cosa molt senzilla: aprendre, col·laborar i moure’s. “No pretenguis des de casa teva, entre quatre parets, fer-te famós”. Surt al món, busca oportunitats i fes que la música et porti lluny.

Últimes notícies

-Contingut patrocinat -
-Contingut patrocinat -