L’obra, que es va estrenar a l’octubre, programa una funció especial per als redactors RED després de confirmar noves funcions fins a finals de febrer
Quatre joves amb vides molt diferents, però amb un denominador comú: la ciutat de Barcelona. Així es desenvolupa la trama de Barcelona 24h, un musical de Pau Barbarà que reivindica que les històries quotidianes també poden ser especials.
Des d’una fotògrafa que acaba de trencar amb la seva parella i que es creua amb un romàntic obsessionat amb les pel·lícules d’Hugh Grant, passant per la història d’una pija del barri de Sarrià que decideix independitzar-se i buscar pis lluny de la seva zona de confort, fins a arribar a un jove ambiciós que fa una pausa de la seva jornada laboral per a comprar una xocolatina en un supermercat 24h. Totes elles són escenes que posen a personatges molt dispars en espais comuns en els quals es creuaran, s’enfrontaran i també s’enamoraran.
“Simplement volia escriure una obra en la qual tots aquells que siguin joves i de Barcelona puguin sentir-s’hi identificats”, detalla Barbarà, qui confessa ser un “enamorat dels musicals” i que volia estrenar-se en el gènere amb una obra que recollís petites històries del dia a dia.
La producció ha estat un revulsiu entre el públic jove que ha omplert les butaques del Teatre Gaudí setmana rere setmana, esgotant entrades en pràcticament totes les seves funcions des de la seva estrena el mes d’octubre passat. Després d’aquest gran acolliment, l’equip dirigit per Marc Flynn va decidir prorrogar les funcions aquest mes de desembre i previsiblement s’allargaran fins a finals de febrer.
L’obra retrata els somnis, problemes i inquietuds dels joves i aconsegueix enlluernar a un públic poc habituat al musical. “Ens ha fet molta il·lusió veure que la sala s’omplia de joves. Volíem aconseguir això, atreure’ls a un gènere amb el qual no sempre connecten”, detalla el seu autor. De totes maneres, l’obra no deixa a ningú fora, ja que el públic més gran també arriba a identificar el que passa sobre l’escenari amb escenes viscudes en la seva joventut.
Una funció exclusiva per a redactors RED
“Barcelona és l’excusa per posar un teló de fons que moltes vegades és compartit”
Malgrat que el text posa el focus a Barcelona, el que passa a l’obra no és exclusiu de la ciutat comtal i qualsevol pot posar-se a la pell dels seus protagonistes. “Barcelona és l’excusa per posar un teló de fons que moltes vegades és compartit”, assenyala Barbarà qui afirma que els espectadors de la capital catalana “connectaran amb escenaris com els búnquers del Carmel o els supermercats 24 hores”.
Precisament l’essència d’aquestes històries que s’escenifiquen a Barcelona, però que podrien tenir lloc en qualsevol altre lloc ha despertat l’interès de diversos teatres que ja han reclamat incorporar la funció en les seves agendes. Una obra que podria prolongar-se al llarg de 2021 en ruta pels teatres de Catalunya.
Junior Report impulsa una xarxa de Revistes Escolars Digitals gestionades per alumnes de secundària. Informa’t sobre el projecte aquí.