1 desembre 2022
spot_img
1 desembre 2022
spot_img

Netflix perd subscriptors en la batalla de les plataformes

La competència d'altres plataformes i la guerra a Ucraïna afecten la companyia de ‘streaming’, que perd més subscriptors que mai  

La plataforma de streaming Netflix, la més utilitzada del món, ha perdut més de 200.000 subscriptors arreu del món durant el primer trimestre del 2022, segons una carta que va enviar als seus inversors a mitjan abril. La pèrdua de subscriptors ha provocat una forta caiguda a la borsa i les accions han perdut el 37% del seu valor: més de 50.000 milions de dòlars.

Els responsables de Netflix assenyalen com a principal motiu la guerra a Ucraïna i les sancions econòmiques contra Rússia, que han provocat la cancel·lació de 700.000 subscriptors a Rússia. Sense aquestes baixes, els comptes del primer trimestre haurien estat positius amb 50.000 nous subscriptors.

A més, també destaquen el fet que molts usuaris comparteixen les seves claus d'accés, fet que perjudica el nombre total de subscripcions. Per aquest motiu, Netflix vol introduir un càrrec addicional a aquells usuaris que vulguin fer servir el compte a diferents televisors, ordinadors o mòbils. L’any 2019, Netflix ja va aplicar una pujada de tarifes global que va resultar en 130.000 subscriptors menys.

Per compensar les pèrdues, Netflix ha anunciat la reestructuració d'alguns departaments com Netflix Animation (encarregat de les sèries d'animació) i la cancel·lació de diverses produccions. També ha acomiadat alguns equips de guionistes que estaven preparant noves sèries i part dels redactors de Tudum, el portal de notícies de la plataforma.

Malgrat tot, Netflix va obtenir un benefici de 1.597 milions de dòlars entre gener i març (per sota dels 1.706 milions obtinguts durant el mateix període de l'any passat, això sí). Avui dia continua sent la plataforma de streaming més utilitzada del món amb més de 220 milions de subscriptors al món.

La batalla de les plataformes

La pèrdua de subscriptors de Netflix també es deu a altres factors. D'una banda, les veus més crítiques assenyalen un descens en la qualitat dels continguts: el catàleg de Netflix creix cada mes i compta amb algunes sèries molt populars com El juego del calamar, Los Bridgerton o Stranger Things, encara que les noves temporades solen tenir menys seguiment que les anteriors.

D'altra banda, cada vegada hi ha menys produccions de prestigi com va passar amb la pel·lícula Roma, d'Alfonso Cuarón, que va guanyar l'Oscar a Millor Direcció i Millor Pel·lícula Estrangera. L'última gran aposta de Netflix: No mires arriba (2021) no va aconseguir cap guardó.

La pèrdua de qualitat dels continguts de Netflix ha coincidit amb l'auge d'altres plataformes com Amazon Prime o HBO Max, que no han parat de créixer amb produccions pròpies i comprant continguts a altres productores.

A diferència de Netflix, la plataforma estatunidenca HBO Max ha augmentat el nombre de subscriptors amb noves produccions d'èxit com Succession, a més d'ampliar el catàleg amb sèries mítiques de la història de la televisió, com Los Soprano o FRIENDS.

Finalment, la irrupció de Disney+ ha acabat de disputar l’audiència a Netflix. La plataforma de streaming de Disney no només compta amb els clàssics i novetats del principal productor d'animació del món, sinó també amb tot el catàleg de Marvel i altres títols molt populars com la saga Star Wars o el reality de Las Kardashian.

Netflix: un negoci visionari

Netflix va ser fundada el 1997 com una empresa que distribuïa DVD per correu postal i oferia un servei personalitzat de recomanacions als seus subscriptors. Una dècada més tard, l’empresa comptava amb 5 milions de subscriptors als Estats Units. A partir del 2009, va començar a expandir-se a altres països: primer al Canadà i després a l’Amèrica Llatina.

Amb l'explosió d'internet i els serveis online, el 2007 l'empresa va decidir crear un nou sistema de vídeo sota demanda o streaming per adaptar-se als nous temps. Això va provocar la primera gran crisi de la companyia: 800.000 subscriptors es van donar de baixa el 2011. 

No obstant això, un any més tard, Netflix comptava ja amb 25 milions de subscriptors a tot el món i s'havia expandit per diversos països d'Europa i Àsia. El creixement fora dels Estats Units, on té una competència més directa, li ha permès convertir-se en la principal plataforma de streaming a nivell mundial.

La pandèmia de covid també va suposar un fort impuls per a aquestes plataformes. El confinament i les restriccions van canviar la manera de veure cinema i sèries a tot el món: milions de persones van apostar pel vídeo a demanda des de casa.

Les noves generacions ja no volen dependre de la programació televisiva per veure un episodi o una pel·lícula, sinó que volen decidir quan i on veure'ls: amb la tauleta a la seva habitació, amb el mòbil mentre esperen l'autobús… En aquest sentit, les televisions convencionals han hagut d'adaptar-se i oferir també un contingut a la carta per poder competir amb Netflix i la resta de plataformes.

Treballa l'actualitat a l'aula

Aquest article inclou materials didàctics exclusius per a subscriptors. Descobreix l’activitat que et proposem avui!

Acceso para estudiantes / Accés per estudiants
Introduce la contraseña para acceder a los materiales:
Introdueix la contrasenya per accedir als materials:



Encara no estàs subscrit a Junior Report?

Subscriu-te

Si tu o el teu centre esteu subscrits,
introdueix el perfil de xarxes socials o el teu usuari

Últimes notícies

-Contingut patrocinat -