28 abril 2024
spot_img
28 abril 2024

Threads: una alternativa a Twitter?

La xarxa social llançada per Meta té característiques similars a la plataforma d’Elon Musk, cosa que ha generat un conflicte entre les dues empreses

Meta, empresa matriu de Facebook i Instagram liderada per Mark Zuckerberg, ha presentat una nova xarxa social. Es tracta de Threads, una aplicació amb característiques molt similars a Twitter que va ser presentada la setmana passada i que ja acumula més de 30 milions de persones registrades.

L’aplicació permet als usuaris publicar textos de fins a 500 caràcters i cada missatge està acompanyat de quatre botons: ‘m’agrada’, ‘comentar’, ‘repostear’ (o citar) i ‘compartir’. De moment, no existeixen els hashtags i tampoc no es poden buscar publicacions; una cosa que sí que permet Twitter.

Una de les peculiaritats de Threads és que està vinculada a Instagram, l’altra gran xarxa social de Meta. Tenir compte a la popular plataforma de fotografies i vídeos és un requisit indispensable per poder utilitzar la nova aplicació. Això permet que les publicacions de Threads es puguin compartir a Instagram i viceversa.

Després de l’anunci de Meta, els experts creuen que l’objectiu de la nova xarxa social és atraure els usuaris de Twitter que estan descontents amb els canvis recents de la plataforma. Des que Elon Musk va aconseguir el poder, la xarxa social de l’ocell blau no ha deixat d’incorporar modificacions.

Una de les que ha generat més debat és Twitter Blue: un sistema de subscripció que permet accedir a funcions exclusives. La darrera mesura ha estat limitar el nombre de tweets que es poden llegir cada dia. Aquest límit varia segons el tipus de compte que tinguem (verificat, no verificat i no verificat de nova creació).

Threads al món

La nova aplicació de Meta està disponible a diversos països arreu del món, entre els quals hi ha els Estats Units i el Regne Unit. Tot i això, Threads encara no està disponible als països de la Unió Europea.

Threads recopila una gran quantitat de dades personals d’aquelles que es registrin: estat de salut, informació financera, historials de navegació, ubicació, compres, contactes, historial de cerca… Com que és una aplicació que està vinculada a Instagram, molta d’aquesta informació es recull directament d’aquesta altra xarxa social.

El problema és que a la Unió Europea aquest intercanvi d’informació entre diferents plataformes està regulat a través del Reglament General de Protecció de Dades (RGPD), que imposa grans restriccions. De fet, fa uns mesos Meta va rebre una multa milionària per vulnerar la política de privadesa de dades a la UE.

Els organismes europeus estan debatent la Llei de Mercats Digitals, que regularitza la manera com les grans plataformes en línia utilitzen el seu poder de mercat. La normativa, que es preveu aprovar al setembre, podria regular la transferència de dades entre Instagram i Threads. Fins aleshores, la xarxa social alternativa a Twitter no es podrà descarregar a la UE.

Denúncia de Twitter?

La setmana passada, Twitter va amenaçar d’emprendre mesures legals contra Meta per la seva nova xarxa social de text. Poques hores després de llançar-se Threads, un advocat de la companyia va enviar una carta a Mark Zuckerberg, director executiu de Meta, acusant l’empresa d’haver copiat l’estructura i el funcionament de Twitter.

L’empresa de Musk també acusa Meta d’haver contractat desenes d’exempleats de la seva xarxa social, que podrien tenir accés als secrets comercials de Twitter. Segons l’empresa, Meta hauria fet servir aquests treballadors amb l’objectiu de desenvolupar Threads seguint la mateixa estratègia i estructura que la xarxa social de l’ocell blau.

De moment, Twitter no ha presentat cap denúncia a la seva competidora tecnològica. Els experts sostenen que per presentar una demanda per robatori de secrets comercials, la companyia de Musk haurà de recopilar una gran quantitat de proves que anirien més enllà de les acusacions recopilades a la carta.

Al marge de les denúncies, l’aplicació continua generant interès: en només 15 hores, Threads va aconseguir que 30 milions de persones es registressin. Haurem d’esperar per saber si finalment aconsegueix convertir-se en una alternativa real a Twitter.

Durant aquest mes de juliol, Junior Report oferirà materials didàctics setmanalment. Podeu subscriure-us a la nostra newsletter per seguir l’actualitat durant l’estiu.

Últimes notícies

-Contingut patrocinat -